• Karisma

Ersättning för vanprydande ärr?

Hej,

När pojken min var ca8mån så la han armen i kaustiksoda och har idag 4år gammal ett är fortfarande på armen, ung lika stor som en 50öring. Ärret är just ovanför handleden.

Vad tror ni, kan han få ersättning för det och hur mkt isf. Tänkte om ni varit med om ngt liknande. Undra vilka summor det rör sig om. inget alls, 1000, 10 000 ?

Vi har den högsta försäkringen från trygghansa på honom.

Hoppas ngn vet.

/Kristina

• Svar på tråden Ersättning för vanprydande ärr?
  • BabyEm

anmälde ni skadan till försäkringsbolaget när skadan skedde? För det tror jag ni måste gjort för att han ska få ersättning.
    Det brukar komma brev hem om man vill söka ersättning för vanprydande ärr 1 år efter olyckan om man anmält den

• Karisma

Ringde trygghansa, hon sa att vi måste få papper från vc i år för annars preskiberas det. Det är kört att få ngt för mediciner och resekostnader, men tydligen inte för ärr.

Ska in på vc idag och se om jag kan få ut nga papper på det.

Så det verkar inte vara kört, undrar bara hur mkt det kan röra sig om då ärret inte är större än en 50öring.

Kram K.

• Jenny

Jag är tveksam om de betalar ut pengar för detta eftersom det är så litet. Inga stora pengar iaf. jag var med om en bilolycka och har efter det ett 20 cm ärr på ryggraden o ett 15 cm på eena höften. för detta fick jag 8000. Iofs för ca 5 år sen.
    Prata med försäkringsbolaget o hör vad de säger. Inga stora summor att räkna med iaf.

Mamma till Alice 050510 + Pyret BF 081031
  • Jenny

Såg nu att du pratat med försäkringsbolaget. jag tycker du ska skicka in oavsett. det kan ju iaf bli några hundringar.

Mamma till Alice 050510 + Pyret BF 081031
  • Karisma

Vet en kompis som fick ca 70 000:- då hon bröt nyckelbenet och fick 3% nedsatt rörelse, inget hon känner av. Och 3%, hur kom de fram till den siffran.

Men får han bara 500:- så är det ju ngt iaf.

Tänkte då det är ganska synligt på handen så kanske det ger lite.

• S vali s

Min dotter opererade sitt knä för lite mer än tio år sedan och fick ett par år efter operationen drygt 15.000:- för sitt vanprydande ärr

Den late får brått när det blir kväll
  • Karisma

Svalis, det var ju jättebra. Jag hoppas att Liam kan få 5000:-, men får väl vara nöjd om han får ngt alls.

Kram K.

• SandraJ

Min dotter har ett ärr i pannan, hon fick 14 000

• Tinka70

Någon som vet om barnet (eller den vuxne förstås) måste ha en egen försäkring? Alltså, finns det nån form av landstingsförsäkring eller så där man kan få ersättning för vanprydande ärr?

Min dotter har efter ett X antal operationer ett ärr från solaplexus till blygdbenet, som läkarna sa skulle va brett som ett hårstrå men det är ca 0,8 cm brett o hemskt fult.

• Karisma

Tinka70:

Hur är det med försäkringen barnen får för att de går i skola/dagis? Den ska väl täcka på fritiden åxå. Kanske täcker den även ärr.

Jag har iaf ringt trygg hansa igen och de skulle skicka en skadeanmälan nu då de hade datum. 050202 var vi inne på vc för behandling av såret.

/K

Svar på tråden Ersättning för vanprydande ärr?