MajaLinnéa skrev 2008-04-18 09:35:30 följande:
Men alltså... varför vill du få ut pengar på en sån sak?Är inte det att ge ditt barn signaler om att nåt är fel och fult på honom?Alla har vi väl våra ärr!Jag trillade på en sten när jag var 2 år, och slog upp kinden. Har ett ärr där nu, ca 1 cm långt. Det syns speciellt när jag fryser eller blir varm, då huden blir lite röd.Men so what?Det där ärret är en del av mig. Ett "minne" av barndomen. Alla barn slår sig/råkar ur för olyckor/får ärr.Det ä väl inget att ställa till sånt väsen för?Är det DU eller POJKEN som tycker det är vanprydande, egentligen...?Eller är det bara pengar det handlar om?
Vår dotter är numera 17år och vi har aldrig gjort ngn stor affär av hennes ärr som hon har på knät, däremot så tycker hon själv att det är jättejobbigt att ha ett ärr där och använder med viss tvekan shorts o kjol tex. så för oss var det en självklarhet att söka ersättning, när hon har växt färdigt kan man ev. "snygga till" ärret med plastikkirurgi och då kommer de pengar hon fått i ersättning väl till pass.
Alla anser inte att ärr hör livet till och är härliga barndomsminnen