Inlägg från: Anonym (inlägg7) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inlägg7)

Höga lever värden

Jag såg nu att ett av dem var 101 och det var joförsig högt, men vet dom vad det beror på? Har dom nån teori? Hur känner du dig, är du gul o så?

• Anonym (inlägg7)

Säger läkaren att det inte är någon större fara så behöver du inte vara orolig heller. Förhöjda värden kan alla få ibland, det kan ha med kosten, infektioner, eller nån medicin som man tar.

• Anonym (inlägg7)

När jag känner av mina värden så blir jag lite trött och kan som känna mig lite illamående, ett annat tecken på det kan vara hugg under högra revbenet och att man blir gul i ögonvitorna. Varför tror du att du har höga värden?

• Anonym (inlägg7)

Men vad finns det för anledning till att du skulle ha några problem med levern då? Jag vet att det är obehagligt att känna problem med levern, det är ju ett väldigt behövligt organ liksom.. Men det är säkert ingen fara, för det mesta är det inte det. Är du orolig för att det skulle vara nåt riktigt allvarligt så skulle du märka det jättetydligt. Jag har själv vart så dålig att jag knappt tog mig ur sängen och bara spydde galla, kunde inte äta alls. Men jag mår trots det bra nu. Jag hade då en hepatit-B som senare läkte ut, hepatit-c har jag fortfarande kvar, men den känns inte på det sättet.
    Jag hoppas att jag ska kunna lugna lite, för jag vet hur otrevligt det känns att vara dålig och vänta på provsvarer och allt det. Men som sagt, det är förmodligen ingen större fara.
    Kram
    Anonym (Orolig) skrev 2008-04-21 20:57:19 följande:

Var på VC idag och de tog prover. Jag är gul i huden kring ögonen. Har en del hudutslag som jag nu kunnat koppla ihop med leverproblem. Vi får se vad svaren på proverna säger. Är så nervös så jag vet knappt vad jag ska ta mig till... har PANIK. Bland det värsta jag varit med om, håller bara tummarna att jag är ok...men förbereder mig på det värsta...
Svar på tråden Höga lever värden