Vi3 skrev 2008-04-21 12:04:06 följande:
jag var inte heller nöjd med Storken. Det är två år edan jag gick där så det kan ju ha ändrats. Men om man på något sätt har en avvikande graviditet är det inte bra att gå dit. Det är tex jättesvårt att få läkartid eller sjukskrivning. De har ingen sjukgymnast kopplad till sig. Jag hade tex väldigt svår foglossning och fick aldrig vet att det fanns en mottagning på US för de som hade det tex, fast jag frågade om sådant. Har också hört mycket positivt om kvinnohälsan och kommer nu gå dit.
Jättesvårt att få läkartid eller sjukskrivning?? Nej, verkligen inte! Jag har träffat läkare två gånger på Storken och dessutom varit sjukskriven, vilket ju är mer eller mindre omöjligt med anledning av Försäkringskassan, inte på grund av någon läkare. Inga problem för mig.
Utrustningen och expertisen som Anders Selbing har (han kan jag också verkligen rekommendera) går inte att jämföra med någon BM, vare sig på Storken eller Kvinnohälsan. Anders är läkare och professor och föregångare inom ultraljudsundersökningar långt utanför Sverige. Men han gör också fel ibland, såklart. Har bekanta som han feldiagnostiserade, men det finns inga garantier någonstans, det måste alla förstå.
Glöm inte att man alltid får byta BM om man inte gillar den man får. Det gäller på alla ställen. :)