• Merlottis

räkröra

Någon som har ett otroligt gott räkrörs recept?
    Vore tacksam för ett försla

Begravning för Maria den 27/3.SNYFT!!!!!!!!!R.I.P Maria.Saknar dej jätte mycke.Gick bort den 3/3
  • Svar på tråden räkröra
  • ANOF

Det är inte svårt.
    Blanda häften majo och hälften cream fraish. Blanda sedan i lagom med räkor, salt, socker, dill och citronsaft. Lägg sedan på lite rom om du vill.
    Det är oftast godast när det är enkelt.

• Heavenlyfaith
    ANOF skrev 2008-04-18 08:40:58 följande:
    Det är inte svårt.Blanda häften majo och hälften cream fraish. Blanda sedan i lagom med räkor, salt, socker, dill och citronsaft. Lägg sedan på lite rom om du vill.Det är oftast godast när det är enkelt.
    åsså lite citronpeppar
  • MajaLinnéa

Jag brukar göra en räkröra som vi äter till bakad potatis.

Leka delar grädde (ovispad), majonnäs och creme fraiche.
    Ca 500 gram räkor.
    Dill.
    Salt.
    Peppar.
    Röd fiskrom.

Blanda grädde, creme fraiche och majonnäs (jag brukar ta 2 dl av varje).
    Häll i dillen. Salta och peppra. Rör om ordentligt.
    Skala räkorna och vänd ner dem i röran. Lägg till sist i rommen.

• ANOF

Jag tycker inte man ska använda någon peppar. Peppar passar inte ihop med skaldjur.

• Merlottis

fasen va hongriiii ja blev nu...tack så jätte mycke för era svar

Begravning för Maria den 27/3.SNYFT!!!!!!!!!R.I.P Maria.Saknar dej jätte mycke.Gick bort den 3/3
  • Heavenlyfaith
    ANOF skrev 2008-04-18 17:04:15 följande:
    Jag tycker inte man ska använda någon peppar. Peppar passar inte ihop med skaldjur.
    Det är nog en smaksak... jag är kock o har jobbat på flera stora hotell i Sthlm. Peppar är väldigt vanligt tillsammans med skaldjur i de flesta former. Trendigt är oxå att tillaga räkor i panna tilsammans med rose'peppar. Mycket gott!
  • ImLost

fint hackad rödlök också :)

Var Snäll Mot Människor På Din Väg Uppåt Genom Livet, Du Kanske Möter Dom Igen På Vägen ner.
Svar på tråden räkröra