• Susie

VIOLA?! Hur låter det egentligen?

Hej!

Imorse av en slump "döpte" min sambo och dotter hennes ena docka till Viola-Linnea (Som en docka i Lotta filmerna heter). Min dotter önskar sig en lillasyster men vi har planerat ett syskon till våren/sommaren nästa år kanske...
    Men plötsligt i morgonstressen så slog det mej.............VIOLA! Det är det enda namn som jag hört som faktiskt passar ihop med JOLINA?! Min man skrattade och sa att "det känns verkligen som rätt namn på en lillsyster"
    Har dock väldigt svårt att relatera till namnet (trots att vi inte ens är gravida ännu)Bara undrar vad ni andra tycker om namnet? Nån som valt det till sin lilla dotter kanske?
    Tycker bara att det va en sån tillfällighet, tror itne vi nånsin skulle ha tänkt på det namnet annars om vi skulle få en dotter tex till.

• Svar på tråden VIOLA?! Hur låter det egentligen?
  • Snorkis

Min mamma hette Viola och hon HATADE sitt namn...

• Majsan71

Jag tycker att Viola är sött

• linn1

Min mans farmor hette Viola, jag tycker det är fint. Gamla namn brukar alltid komma tillbaka.

• MajaLinnéa

JÄTTEFINT!
    Min farmor heter Viola Linnea.
    Viola är redan bestämt som andranamn till bebben i magen, om det är en flicka.

• bebisprat

Min mamma hette Viola och hon HATADE sitt namn... hihi...min syster oxå...Men nu tycker jag nog att det är fint och ovanligt. Jolina o Viola låter lite kul ihop. På ett bra sätt Kombinationen blir den ursprungliga ordet för fiol: Violina!

• Flissi

Tycker det är jättefnt & har det på vår "kommande lista" om inte som första namn så blir det solklart andra namnet då jag vill ha blomnamn nånstans på mina barn.
    Dottern heter Linnea i andra namn. (Lite proble om vi får pojkar bara...vad ska de heta då??)

• Susie

Bebisprat>>>> HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!!! Tack för informationen! Då kanske det inte passar på det sätt man hade tänkt ändå.......Jag får nog funder mer över det namnet när det blir aktuellt! Tack så mycket att du gav mej den förklaringen! :) Hade blivit väldigt dumt då annars!
    Jag får nog hålla mej till Elvira då som jag hade på 2:a plats ;)

• bebisprat

Jolina och Elvira! Den kombinationen var inte dum alls! Då får de verkligen varsitt eget namn. De andra två är så lika!

• Susie

Bebisprat> Ja jag gillar Elvira väldigt mycket! Tror inte heller att vårt nästa barn blir speciellt lungt (även om man kan önska) så dessa namn tycker jag passar som namn på ungar med spring i bena i ;) Jolina är en riktig Pippilotta och lotta! :)

Svar på tråden VIOLA?! Hur låter det egentligen?