• wonky

Vad tycker du om att andra ser ner på unga föräldrar?

Hejsan

Jag är 17 år och väntar barn till sommaren. Alla tycker att man är så omogen om man skaffar barn när man är yngre än 25. Alla mograr olika fort. Varför drar alltid alla som är äldre alla unga över en kam.

Tycker själv det är lite omoget av dom att trycka ner unga föräldrar.

• Svar på tråden Vad tycker du om att andra ser ner på unga föräldrar?
  • La Lola

Fast...du skriver ju alla...o det är väl oxå att dra "alla över samma kam"?

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Casper04

Jag var 19 när jag fick mitt första. Min syster var tjugo, min pappa var 21 när han fick mig och min fostersyster var 18. Min vännina var 16 när hon fick sin. Det är upp till var och en om man vill ha det ansvaret eller inte. och det finns inget som har med åldern att göra om man blir en bar förälder eller inte. Det har med ekonomin och göra att folk inte tycker man är redo. Men va F*n ska man vänta tills man har ett fast jobb och killen har det så får man vänta nästan hela sitt liv. Jag väntade i fyra år innan jag blev gravid igen och jag har fortfarande inget jobb. Bor man i en liten by så gör man. =) Jag vill ha en familj nu för jag känner mig redo nu inte och 5 år igen. Det har inget med åldern att göra. Lycka till!

• xenaa

Håller med La Loa - du gör ju exakt samma sak. om u tycker dte är omoget att folk att säga så så tycke rjag det är rät omoget att säga ALLA tycker att alla unga är omogna.

♥LEO♥
  • dixx

jag är ung å jag har ALDRIG hört nått negativt, så de kan nog bero på vad man är för typ av person också..

• Powderpuff89

14 år var jag när jag blev gravid - nu är sonen 3 ½.
    Har nog aldrig hört något negativt om det - och om jag skulle ha hört det så hade jag tagit det som en skit i rymden.

Jag vet att jag är en bra mamma! Så jag ger fan i vad annat folk tror.

• tessum

Jag skaffade min första när jag var 18 (oki jag fick henne några dagar innan jag fyllde 19) och jag har inte stött på en enda som har varit nedvärderande mot mig på något sätt. Visst har jag hört komentarer som "jag skulle aldrig ha klarat att skaffa barn i din ålder" eller "önskar du inte att du hade rest lite innan du skaffade barn?"

När jag köpte barnvagnen till första barnet sa gubben som ägde affären att han blev så glad att se oss unga mammor och att han tycker att det är hemskt att vänta tills man är över 30 innan man skaffar första barnet.

Synd att du verkar ha stött på en massa negativa människor.

Vem som helst kan bli en bra mamma, en 16 åring som skaffar barn och sen har barnvakt för att kunna supa varje helg är ju helt klart inte redo för att skaffa barn. Men det finns 40 åringar som också gör det och de är ju självklart inte heller redo. I england och usa har de börjat med mammapubbar så att mammorna ska kunna ta med barnen för att sedan kunna sitta och dricka på dagarna. Nog är väll ändå den supande 16 åringen mer ansvarstagande då än kvinnorna som tar med barnen på pubben. 16 åringen har ju iallafall barnvakt. (MINA ÅSIKTER)

hoppas du träffar på lite vettigare människor =)

• Valkyriah
    La Lola skrev 2008-04-18 11:23:16 följande:
    Fast...du skriver ju alla...o det är väl oxå att dra "alla över samma kam"?
    Håller med.
    Typiskt "unga föräldrarsnack" tyvärr.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Marlie87

Jag fick min dotter när jag precis hade fyllt 20 och jag har inte hört något negativt alls. Den ända som tyckte lite mycket var väl min pappa, men det är ingen annan än jag som ska leva mitt liv..

Tycker dock det är lite tråkigt av Valkyriah att skriva "typiskt "unga föräldrarsnack" tyvärr". Jag ser mig nog själv som ganska ung mamma men jag drar då inte alla över samma kam.

• Valkyriah
    Marlie87 skrev 2008-04-18 11:54:34 följande:
    Jag fick min dotter när jag precis hade fyllt 20 och jag har inte hört något negativt alls. Den ända som tyckte lite mycket var väl min pappa, men det är ingen annan än jag som ska leva mitt liv..Tycker dock det är lite tråkigt av Valkyriah att skriva "typiskt "unga föräldrarsnack" tyvärr". Jag ser mig nog själv som ganska ung mamma men jag drar då inte alla över samma kam.
    Tjaa,jag har fördomar emot unga föräldrar och tyvärr besannas mina fördomar relativt ofta,särskilt här på fl.

Har tappat räkningen på hur ofta jag läst om "unga mammor" som beklagar sig över alla fördomar om dittan och datten om att "mamma är ingen ålder,det är något man är" vi kan ge kärlek bla bla bla.För att i nästa mening skriva något negativt om äldre föräldrar.

Jag är själv en sk "ung mamma" då jag var 19 när sonen föddes.Dock har jag aldrig någonsin fått dom där blickarna som alla snackar om.Tror att det ofta sitter i den unga förälderns huvud och inget annat.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Loris

Det är inte bara en liten söt bebis som kommer ut, det är en hel del som kommer med i paketet, är man införstådd i vad det är man ger sig in i och man tar sitt ansvar fullt ut när det är dags så tycker jag helt ärligt inte man ska bry sig om man får några kommentarer..
    Anledningen att många fäller kommentarer om just unga föräldrar är just för att det är vanligare bland unga än äldre, att gärna lämna över sina barn till föräldrarna då de är less på det enorma ansvaret, ska ut och festa eller whatever..

Svar på tråden Vad tycker du om att andra ser ner på unga föräldrar?