• Stor mamma

Spindlar- en knepig sort

Lade det under husdjur då Familjeliv inte har en rubrik vilda djur.

Vår fasad, har eternit målad gul, är täck av spindlar. Stooooora spindlar 5 cm utan benen inräknade. Hårda som skalbaggar. Nattedjur, kommer vid mörkrets inbrott.
    En eternitplatta har minst 2 mest 5 spindlar på sig. Jag är livrädd för dessa otäckingar. dom dör inte av spray (provat insektsmedel) dom ramlar ner men efter en stund klättrar den upp igen.

1, vad är det för spindel
    2, går dom få bort??

• Svar på tråden Spindlar- en knepig sort
  • Majora

Försök få till en bild på dom eller beskriv dom så ingående du bara kan.

Och en sak till, jag hade FLYTTAT om vi haft sånna hemma

• Majora

Skuggspindel? Kallas tydligen radhusspindel och är nattaktiv men dock så blir de bara ca 16 mm....

• Majora

Jag skulle nästan tippa på vargspindel, 18mm kropp, ganska grova på bilden, gillar soliga varma torra ställen, är tydligen ganska giftiga...

• Udda

Men fy..... ååå den stackars lilla katten va svullen den va i ansiktet... Å så blivit så av en spindel... fy 17 säger jag va äckligt....

Stor mamma skrev 2008-04-26 14:10:29 följande:
    japp lägger in den nu
  • Stor mamma

Hejsan alla spindelvänner/hatare.

Nu ryker våra äckliga spindlar.

Detta är en skuggspindel. Att jag inte kände igen den på bild var för följande orsak.

1, den ser olika ut beroende varifrån i landet den kommer.
    2, Dena har ett hårdare skudd då den utvecklat detta i den del av landet vi bor i.

Bara honorna syns i sina när på fasader i närheten av våtmarker och vattendrag.
    Nu kommer insecta idag och sprutar hela huset. Detta får göras ofta de närmsta åren

• Krisselina
    Stor mamma skrev 2008-04-28 13:13:32 följande:
    Hejsan alla spindelvänner/hatare.Nu ryker våra äckliga spindlar.Detta är en skuggspindel. Att jag inte kände igen den på bild var för följande orsak. 1, den ser olika ut beroende varifrån i landet den kommer. 2, Dena har ett hårdare skudd då den utvecklat detta i den del av landet vi bor i.Bara honorna syns i sina när på fasader i närheten av våtmarker och vattendrag. Nu kommer insecta idag och sprutar hela huset. Detta får göras ofta de närmsta åren
    skönt för er TS! Jag hade dött om vi hade såna på vår husfasad.
    Lita alltid på din intuition
  • Stor mamma

ja nu är det snart över om nått år kommer dom att lämna detta näste dom tagit som sitt

Svar på tråden Spindlar- en knepig sort