• TereseA

Hur länge tänkte ni vara föräldrarlediga?

Hur länge tänker ni vara hemma innan barnet börjar på dagis? o när tänkte ni att era barn ska börja dagis?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-18 15:52
    Just det..Undrar oxå hur länge pappan tänkte vara föräldrarledig?

• Svar på tråden Hur länge tänkte ni vara föräldrarlediga?
  • Lily38

Jag ville vara hemma lääänge men det går inte :(. Nästa månad börjar putte på dagis o då är han 14 månader.

• Maria V

Jag kommer att vara hemma så länge som det går. Har varit hemma ca 1½ år nu men då har jag varit hemma några månader innan dottern föddes. Nu är jag gravid igen å kommer att vara hemma mint 1½ år till. Min sambo pappan till barnen kommer att vara hemma den här sommaren med våra första dotter och sedan så kommer han att vara hemma nästa sommar med nästa barn.
    Jag tänker nog sätta dom på dagis sammtidig. När första är nästan 3 och lillplutten är runt 2. Så har jag tänkt iallafall. Sen så får vi se om det går...

• Helenapena

Jag är fortfarande hemma med vår dotter som fyllde två år i mars. Bebis i magen är beräknad till 17/7 så jag blir hemma i ett svep nu, kommer att börja jobba igen någongång under 2010 ch då blir det förskola för båda barnen på ca 50%

• Fru Wennström

Om allt går som det ska kommer vi å barn i december, jag kommer då vara hemma juli ut och börja jobba i augusti. Min man blir hemma juni-januari. Sen får vi se men tanken är att vi ska jobba 50% var ungeför januar-juni. Men sen får man ju se.

Med första dottern var jag först hemma 8 månader, sen var mannen hemma 8 månader och sen var jag hemma 4 månader till. Det blev så trots att vi planerat som ovan fast med lite andra månader :) dottern är född i juli.

• Dåså

Jag ska vara hemma ett år, vilket jag ångrar idag. Jag skulle bara velat tagit ett halvår och sedan låtit min sambo ta resten. Som det ser ut nu kommer han ta ungefär 1 månad.

• lilla piraja

tänkte vara hemma ca 2 år, o sambon 6 månader, sen kanske att jag jobbar 50%..

• Kazeer

Sonen kommer átt vara 17 månader, när han börjar inskolning på dagis i augusti. Då kommer pappan att ha varit föräldraledig i tre månader och jag resten av tiden.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Freiya

dottern är 22 månader och jag har vart hemma fram tills nu. ska jobba halvtid fram till juli, sen är det dags för HP med nästa lilla unge :) helst skulle jag vilja va hemma tills båda är iaf 4-5 år!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Tvåbarnsmorsan

Med sonen var jag hemma 1 år ungefär och min sambo ingenting pga av studier.
    Nu ska jag vara hemma med dottern i 7,5 månad och sen ska sambon vara hemma 2 månader och sen ska jag vara hemma i ca 3 månader till!

Pierre 2002 & Saga 2007
  • Angel73

Jag kommer vara hemma så länge jag har lust , pappan kommer bara att ta sina 60 dagar när det passar bäst med arbetet, dvs lite då och då.

Svar på tråden Hur länge tänkte ni vara föräldrarlediga?