Peppri skrev 2008-04-24 17:54:32 följande:
Har oxå kräkfobi (och kan också rekommendera
www.emetofobi.se). På något sätt lugnar det inte mig att alla säger att när man väl är där så spelar det ingen roll, för man har annat att tänka på. Jag tror säkert att det är så, men det är svårt för mig att ta in. För när jag mår illa och tror jag ska kräkas så får jag panik och börjar skaka och gråta (har dock inte kräkts på 20 år). Det är den reaktion jag känner till och kan relatera till. Så jag är ändå asrädd för att kräkas under förlossningen. Jag vet att jag inte kan göra något åt det, så jag försöker slappna av. Ibland går det bra, ibland inte. Men min man är oerhört bra på att stötta mig när jag blir så där och jag ska även ta upp det i mitt förlossningsbrev.Hehe, vad långt det blev. Kanske lite egenterapi...
Så bra skrivet samma här jag kan börja tjuta sammtidigt som jag gråter och kallsvettas! är det på natten så vågar jag inte ens sova ifall att ag vaknar och måste gräkas och ej kan stoppa det:( jag kan räkna på en hand hur många gg jag har kräkts i mitt liv. Alla dem andra gg har jag gjort ALLT för att ej kräkas.
Det tar på massa enerigi när man mår så.