• boktok

Hjältinnor - Till dom på Neo

hotten skrev 2008-04-20 14:37:18 följande:
    ja om man nu hänger upp sig på några få dagar eller vecka så... å andra sidan de man pratat med å vi själva var ju så glada för varje minut barnet levde så sånna tankar hade man inte ens...
    Pessimist!!
  • boktok

Känner verkligen igen mig i dikten. Nog kändes det som att man aldrig skulle få komma hem.Ca Fyra mån på NEO känns ju som en evighet . Det var många gånger som jag kände att jag inte orkade mer och ville bara åka hem,utan Erik. Han var främmande för mig och kändes inte som vårt barn. Man har ju en bild av hur en graviditet och en förlossning ska vara och när det inte blir så så känner man sig snuvad på konfekten!

Hotten: Vi har tydligen inte samma upplevelser av NEO-tiden.

• boktok
    hotten skrev 2008-04-21 18:30:58 följande:
    stina: nej alla har ju sin egen bild, vi var där exakt 5 månaderjag hade då aldrig en tanke ens på att vara i från dottern en hel dag eller nått... inte heller kände vi nånsin att vi inte skulle orka mer.. men jag hade ingen himelsk drömbild av förlossning utan var beredd på verkligheten (fast man naturligtvis aldrig kan å har kunskap att vara helt förberedd på allt)
    Jag menade inte att jag hade någon himmelsk drömbild av förlossnigen, men jag var inte förberedd på att få en prematur. Du visste tydligen att du skulle få för tidigt. Vi fick reda på det vid det andra ultraljudet, jag blev snittad dagen efter. Du verkar ha mått bra psykiskt också, det gjorde inte jag!! Därav att jag ville åka hem med eller utan E.
  • boktok
    hotten skrev 2008-04-29 13:13:15 följande:
    camilla, dina rader känns mer verklighet för mig oxå.. nu behövdes vårt barn aldrig riktigt återupplevas men det finns bara ett barn som varit mindre än hon å som klarat sig så vi hade ju inte så stort hopp..
    Vad trevligt för dig att du hittade någon som kände likandant som du. Då slipper du ju klandra mig för mina känslor. Förstår dock inte hur man ska kunna förbereda sig på att föda för tidigt redan när man bestämmer sig för att skaffa barn. Det kan knappast vara så många som förbereder sig på det sättet!!
    Jag vill bara säga en sak till:Behandla andra som du vill bli behandlad själv.
  • boktok

Maria C S 75 skrev 2008-04-30 09:03:57 följande:

Herre gisses. Har inte läst allt men vart spårade denna tråd ut?Denna tråd var om en liten fin lapp som någon hittade på sjukhuset, en lapp full av känslor. Alla känner olika för tiden på NEO och så är det bara. En del hamnar på Neo efter en jobbig förlossning, en del är sjuka, en del är svårt tillväxthämmade och en stor del för tidigt födda. När man väl är där så blir det översvämmning i hjärtat och hormonerna rusar värsta loppet. När det väl gått en tid kan man se tillbaka med både sorg och glädje.Det blir inte alltid som man tänkt sig. Men på den där lilla lappen läser man bara om mammans stora kärlek till sin lille fjutt.
    Jag vet att det här spårade ur. Jag yttrar mig inte något mer i den här tråden.
Svar på tråden Hjältinnor - Till dom på Neo