Måste man bli fet som gravid?
Urkorkad fråga kanske men jag undrar verkligen: måste man få falukorvsarmar och dubbelhaka bara för att man är gravid?
Urkorkad fråga kanske men jag undrar verkligen: måste man få falukorvsarmar och dubbelhaka bara för att man är gravid?
På mig syntes det inte bakifrån att jag var gravid. Frammifrån syntes det dock rejält.
Jag var väldigt smal innan och gick upp arton kilo men jag blev absolut inte fet.
jag var/är såååå fet! Gick upp 40 kg med första och 32 kg med andra..
Nja jag gick nog inte upp merä n 13 kg med först o kring 15 med andra. Men samlar du på dig vätska kan du ju se ut som en michelingubbe utan att vara fet o ordets rätta bemärkelse.
Så klart MÅSTE man inte. En del går ju inte upp mer i vikt än själva "graviditeten" (barnet, moderkakan, vatten etc). Jag svällde vlädigt i kroppen på slutet och gick upp i vikt pga det, men det är ju inte fett.
Nej det behöver du inte. Kanske samlar du på dig vätska mot slutet, men det försvinner snabbt. Har flera kompisar som varit riktigt snygga som gravida trots att de gått upp i vikt!
Jag såg ut som jag gör nu plus mage bara....
Gick bara upp 6 kilo..... (min dotter vägde nästan 4 kilo)
Nej, inte måste man det. Fast visst är det lätt hänt att gå upp mer än vad som behövs eftersom man ofta är mycket hungrigare än normalt och kan tycka att man ska unna sig saker.
Själv ser jag ut som vanligt, men med mage. Börjar dock få vatten i kroppen, så snart lär väl benen se ut som stolpar...