• Mary Lo

Måste man bli fet som gravid?

Urkorkad fråga kanske men jag undrar verkligen: måste man få falukorvsarmar och dubbelhaka bara för att man är gravid?

Att man ska gå upp i vikt inser jag, men måste man samla fett på alla ställen på kroppen?
    Hur såg du ut när du var gravid? 
    Mucósus orificium.
  • Svar på tråden Måste man bli fet som gravid?
  • Prisssan

På mig syntes det inte bakifrån att jag var gravid. Frammifrån syntes det dock rejält.
    Jag var väldigt smal innan och gick upp arton kilo men jag blev absolut inte fet.

Förföljd av små rosa tramsiga moln...
  • Me o Mike

jag var/är såååå fet! Gick upp 40 kg med första och 32 kg med andra..

• jummie

Nja jag gick nog inte upp merä n 13 kg med först o kring 15 med andra. Men samlar du på dig vätska kan du ju se ut som en michelingubbe utan att vara fet o ordets rätta bemärkelse.

• ellen81

Så klart MÅSTE man inte. En del går ju inte upp mer i vikt än själva "graviditeten" (barnet, moderkakan, vatten etc). Jag svällde vlädigt i kroppen på slutet och gick upp i vikt pga det, men det är ju inte fett.

• LillaAnna72

Nej det behöver du inte. Kanske samlar du på dig vätska mot slutet, men det försvinner snabbt. Har flera kompisar som varit riktigt snygga som gravida trots att de gått upp i vikt!

• Mary Lo
    Prisssan skrev 2008-04-19 16:25:07 följande:
    På mig syntes det inte bakifrån att jag var gravid. Frammifrån syntes det dock rejält.Jag var väldigt smal innan och gick upp arton kilo men jag blev absolut inte fet.
    Men då tillhör du den där gruppen kvinnor som är smala av naturen (du lyckliga lyckliga människa!) och inte behöver träna och äta rätt hela tiden för att hålla koll på kroppen?
    Jag har en helt okej kropp, men det är för att jag tränar mycket och tänker mig för. Annars hade jag varit grymt fet, jag lovar!
    Vad jag bekymrar mig över är att en sådan som jag kommer att bli ASFET bara för att jag är gravid, och detta över hela kroppen. 
    Idiotisk tråd det här egentligen, men jag funderar verkligen över det.
    Mucósus orificium.
  • Mary Lo
    Vad skönt att få svar på det här!
    Mucósus orificium.
  • La Lola

Jag såg ut som jag gör nu plus mage bara....
    Gick bara upp 6 kilo..... (min dotter vägde nästan 4 kilo)

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Mary Lo
    jummie skrev 2008-04-19 16:25:38 följande:
    Nja jag gick nog inte upp merä n 13 kg med först o kring 15 med andra. Men samlar du på dig vätska kan du ju se ut som en michelingubbe utan att vara fet o ordets rätta bemärkelse.
    Vätska kan jag acceptera, för det försvinner ju. Men jag har sett så många kvinnor som verkligen får jättearmar och dubbelhaka och allt det där...vilket är fett och håller i sig i typ 10 år efter att barnet är fött. Beror det på att de trycker i sig 4 ballerinarullar varje dag tro?
    Mucósus orificium.
  • Sotardotter

Nej, inte måste man det. Fast visst är det lätt hänt att gå upp mer än vad som behövs eftersom man ofta är mycket hungrigare än normalt och kan tycka att man ska unna sig saker.

Själv ser jag ut som vanligt, men med mage. Börjar dock få vatten i kroppen, så snart lär väl benen se ut som stolpar...

Svar på tråden Måste man bli fet som gravid?