• chicago1

fel oavsett om man är styvmamma eller biomamma...

jag måste bara få skriva en sak, min bonusdotter hade ögoninfl eller var på väg att bli frisk hon var lite röd men inget varr och jag och min dotter tog med henne på kalas.
    Min älsta son som inte träffade min bonus fick ögoninflammation två dar senare ( hon var den enda som har ögoninflammation helt säker är jag då vi bara varit hemma en vecka innan ) jag och min dotter fick vi också fast först efter mer än en vecka efter vi träffat bonus så det smittas inte bara av att man är nära varandra man kan bära på smittan utan att själv vara smittad. Fast ögoninflammationen vi hade var trots att vi fick hela familjen och sen även smittade ner hela dagis var inte farlig så jag har nog ögoninflammation än magsjuka. händelsen ovanför var ett halvår sedan. För i skrivande stund har min son ögoninflammation Skrattande 

• chicago1
    FH Mamma skrev 2008-05-09 01:18:36 följande:
    Lite Ot svar eftersom tråden inte handlade om ögoninf...När innan ögoninf på henne utbröt träffade hon sin bonusbror?Inkubationstiden kan ju vara allt från någon dag till flera veckor (vet inte hur länge för just ögon ing)Alltså kan han smittats kanske 1 v innan han fick symptom..

mitt inlägg handlade inte om att min bonuus smitta ner min son utan att det kan smittas även om man inte träffas, att det var min bonus som smittade ner oss och inte dagis spelar ingen roll, barn är sjuk och vi har ju bara haft lindriga så en ögoninflammation har inte varit besvär för oss. Så det  jag tycker är att folk överreagerar då dom säger att bonus inte får röra babyn för att denne har ögon inflammation babyn kan få det ändå. Å sen att säga att bonus ej får komma på grund av en ögoninflammation är bara okey om man tex har något särskiltplanerat tycker jag då det nu bara handlar om en ögoninflammation. Fast den kan vara nog så jobbig för vissa den drabbas ju ofta värre på vuxna

Svar på tråden fel oavsett om man är styvmamma eller biomamma...