• HegeOlsen

fel oavsett om man är styvmamma eller biomamma...

Nja du fick nog svar efter hur du skrev.
    Bebisen kallar du för "ungen" och pappan "otrogna svinet".
    Jag kan under sådana omständigheter förstå att styvmamman drog sig undan och sen om det är hennes första barn så kan hon av oerfarenhet och oro vara lite överbeskyddande.

Tycker att du ska ge styvmamman tid, du var väl inte själv så erfaren med ditt första barn och de äldre styvbarnen en gång i tiden. Vill minnas att det var väldigt mycket klagomål över att styvbarnens biomamma skickade över sjuka barn och allehanda andra saker.
    Har du glömt det nu när du själv står på den sidan av föräldraskapet?

FH Mamma skrev 2008-04-19 17:17:14 följande:

Det verkar inte som att man kan göra rätt om man behöver klaga på någon i en styvfamilj.Som biomamma är man bitter och som styvmamma är man hemsk.Jag skrev en tråd som biomamma om sonens styvmamma och ögoninf att han inte ens fick hälsa på henne.De flesta förstod styvmamman eftersom det är smittsamt, jag var bitter etc.Men hade jag skrivit liknande tråd när jag fortfarande var styvmamma hade svaren istället varit...Men det gör väl inget om styvbarnet inte rör bebisen är det ingen fara.Varför tycker du illa om ditt styvbarn?Tänk på barnets känslor..Det mest troliga svar är ändå följande...Vad hade du gjort om du hade fler barn och ett av dom fick ögoninfektion hade du då inte kramat barnet alt låtit barnet träffa bebisen?Man kan inte göra rätt varken som bio eller styvmamma om man blir arg/sur eller besviken.
  • HegeOlsen

Kvarstår ändå att du får svar efter hur du uttrycker dig och jag tror tyvärr att många missade den positiva klang du nämnde styvmammans och exet lilla bebis med.

FH Mamma skrev 2008-05-11 16:02:34 följande:

Jag kallar min son unge oftast skitunge tom och hans pappa är ett otroget svin förstår inte varför man inte ska kunna säga sanningen..Hur styvmamman kan dra sig undan förstår jag inte för 1. jag har aldrig pratat med henne2 jag kallar inte pappan otroget svin öga mot öga för det förstör lätt en relation3. Jag kallar alla hans 5 barn för ungar ibland. Vilket han vet om eftersom han vet att jag säger så om vår gemensamma oxå.Föresten enl wikipedia En unge är en ännu icke könsmogen avkomma och särskild sådan som ännu är under sina föräldrars beskydd. Ordet används i första hand om avkomman till de mer utvecklade ryggradsdjuren, det vill säga däggdjur, fåglar och reptiler.Att sen folk oftast använder det som nedsättande ord tycker inte jag spelar roll. Beror helt på hur man säger det..
  • HegeOlsen

Det finns en mängd olika sidor att se saker ifrån, 100% medhårsstryk kan man aldrig räkna med, speciellt inte om man precis som jag skrev tidigare, går ut med negativa benämningar på medlemmar i den familj man klagar på.

FH Mamma skrev 2008-05-11 17:16:58 följande:

Nu handlar förstås tråden men om att man får svar oavsett om man är bio eller styvmamma att man gör fel..
  • HegeOlsen

Jo jag har läst både rubrik och texten i inlägget.
    Det är vad jag svarar på och det gäller oavsett om du skriver som styvmamma eller biomamma.

FH Mamma skrev 2008-05-11 19:56:52 följande:

Har du ens läst rubriken? Fel oavsett man är styvmamma eller biomamma?Man borde kunna gissa att tråden handlar om något sånt iaf.
Svar på tråden fel oavsett om man är styvmamma eller biomamma...