• Anonym

Hur många dagar efter avslutad mens har man ägglossning?

Vet att det brukar vara 14 dar men min mens slutade för en vecka sen och jag har ont i nedre delen av magen plus mycket flytningar... Kan man få ägglossning redan efter 1 vecka efter avslutad mens? Födde barn för 9 månader sen ifall det har nån betydelse..... Ammad dock bara i 2 månader så jag har haft mens i ca 6 månader.

• Svar på tråden Hur många dagar efter avslutad mens har man ägglossning?
  • maddis72

Man har ägglossning 2 veckor efter mensens första dag så är nog det du har nu..

• Anonym (hmmm)

Nej, det brukar absolut INTE vara 14 dagar efter avslutad mens. Det är 14 dagar efter mensens FÖRSTA dag.

Om man nu har en egelbunden menscykel vill säga

• Teskedsmamman
    Glöm allt som har med hur många dagar efter mensen man har äl...

Ägglossningen kommer först och sedan mensen... dagarna mellan föregående mens och äl är en variabel = kan variera (om man inte har en 28-dagars cykel jämt, då kan man anta att man har äl 2 veckor efter mensens första dag). Dagarna mellan ägglossning och mens är en konstant och varierar sällan mer än 12-16 dagar. Är oftast en konstant hos många och ligger på ungefär 14 dagar.
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (hmmm)
    maddis72 skrev 2008-04-19 18:13:39 följande:
    Ja jag sa ju det!
    Ja, och fler som säger samma sak gör svaren mer pålitliga.
  • Cecese

Beror på hur lång cykel och lutealfas man har. Jag har sällan ägglossning innan dag 19 och den har kommit så sent som dag 60 en gång. Nu när jag blev gravid med fyran kom äl på dag 22.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf oktober -08
  • karinb87

hade mens 8 september och ägglossning nu.. om min mens är riktig ska den komma imorgon... 
    någon mer som ha så...
    mvh 

• Anonym (undrar)
    karinb87 skrev 2013-10-07 13:55:19 följande:
    hade mens 8 september och ägglossning nu.. om min mens är riktig ska den komma imorgon... 
    någon mer som ha så...
    mvh 
    Jag måste fråga, har sett liknande många gånger och förstår inte fenomenet. Hur lyckas man gräva fram en 5 år gammal tråd och varför svarar man i den? Varför startade du inte en egen tråd, för din fråga har inte något alls med denna 5 år gamla tråd att göra.
  • sdghsdh
    Anonym (undrar) skrev 2013-10-07 14:06:28 följande:
    Jag måste fråga, har sett liknande många gånger och förstår inte fenomenet. Hur lyckas man gräva fram en 5 år gammal tråd och varför svarar man i den? Varför startade du inte en egen tråd, för din fråga har inte något alls med denna 5 år gamla tråd att göra.
    and then !!??
    går väl bra att skriva i denna tråd om hon känner att behovet för att starta en ny tråd inte skulle behövas,och onödigt!

puss och kyss
Svar på tråden Hur många dagar efter avslutad mens har man ägglossning?