Vilken sida gå in på för att söka efter någons lön?
För ett tag sedan kom det ut en hemsida man kunde gå in på ifall man ville kolla upp någons lön. Någon som vet vart man går in på?
För ett tag sedan kom det ut en hemsida man kunde gå in på ifall man ville kolla upp någons lön. Någon som vet vart man går in på?
varför ska man vilja veta andras löner.de har ju ingen annan med att göra än den som tjänar dom pengarna
Tror det var den villkoren ändrades på och numera kan man inte kolla någon utan att denne blir informerad om vem som kollat.
Nej det tycker egentligen inte jag heller. Men vi misstänker att min mans närmsta kollega har en helt annan lön än min man och dom utför exakt samma arbetsuppgifter. Jag pratar inte om små löneskillnader. Men eftersom personen ifråga får reda på att man kollat lönen så får det nog vara, känns pinsamt.
Lön och inkomst är inte samma sak. Varken hos Ratsit eller hos skatteverket får ni reda på några löner utan en persons taxerade inkomst.
Person A och B har exakt samma lön men B har en taxerad inkomst som är 40.000 högre än A vilket kan beror på:
A har gjort avdrag för köring till jobbet men inte B
B har en hobby som han tjänat lite pengar på
A har varit sjuk en del under året men det har inte B
A har tagit ut sin övertid i ledig tid och B i pengar
plus en massa andra orsaker till att de taxerae inkomsten skiljer sig åt för två personer med samma lön