• Stora

cykelhjälm till barn m stort huvud...grönt spänne!

Hej!
    Vad har ni för cyklehjälmar till era små barn 3-5 år som cyklar själva/åker bakpå?
    Jag vill ha en hjälm m grönt spänne men en stor stl. Finns några i stl M ? Vet inte om mina barn har stora huvuden men jag hittar bara hjälmar med svart spänne o det vill jag inte ha. Vill kunna få in en tunn mössa under med nu när det är kyligt.
    Tipsa gärna om inköpsställe! dET GÖR inget om den kostar 3-400kr bara den är bra!

• Svar på tråden cykelhjälm till barn m stort huvud...grönt spänne!
  • Sencha

Vi köpte häromsistens till sonen, i stl M. Om jag förstår rätt av kartongen, så heter märket Atlas och modellen Discus. Jag tror det var på Babyland vi köpte den. Den kostade 279 kr. Och ja, den har grönt spänne

Son född 2004; BF 11 juli
  • Stora

ja precis den tittade jag på på babyland på nätet. Den verkade superbra. Gillar de är med ratt bak. Och det var kampanjpris om man hade trygg hansa..ska kolla om någon runt omkring har det. Vet du annars vart du köpte er..någon butikskedja??

• Sencha
    Stora skrev 2008-04-19 20:19:44 följande:
    ja precis den tittade jag på på babyland på nätet. Den verkade superbra. Gillar de är med ratt bak. Och det var kampanjpris om man hade trygg hansa..ska kolla om någon runt omkring har det. Vet du annars vart du köpte er..någon butikskedja??
    Som sagt var, jag tror det var på Babyland vi köpte den.
    Son född 2004; BF 11 juli
  • Zvea
    Svar på #3
    Hej!

håller också på att leta cykelhjälm till vår son köpte en idag på barnenshus Atlas Drago i storlek 52-57 men den ser stor ut Har du mäts ditt barns huvud innan du bestämde storlek? philip fyller 2 i sommar och har ca 50 cm i huvudomfång.
  • Gustafsmamma2005

Vad är fördelen med ett grönt bälte?

• Stora

Grönt spänne löser ut om de fastnar. Lite större barn som börjar cykla själva kanske hoppar av cykeln o tex leker i en klätterställing eller i et träd o kan hänga sig i hjälmen om den inte löser ut.
    Ella blir 4 år om en månad o hjälmen vi har är upp till 53 cm och passar exakt utan mössa. PÅ lillebror är den lagom då man spänner in den så han kan ta den och Ella måste få en ny. Altas var 52-57 cm. SÅ det blir en Altas discus. Även atlas Drago var i den stl. De som jag sett i affärer har bara varit xs och S o de har varit för små. Atlas drago hade vi innan som babyhjälm o den var jättebra.

Nu har jag mailat Altas o de skickar en hjälm till mig,

• katinka1

Vi har en från MET och jag är ganska säker på att det är storlek M. Åtminstone 52-57 cm och med grönt spänne. Vi köpte den i en cykelaffär i Halmstad och han sa att MET är tydligen ett väldigt stort italienskt cykelmärke (själv en nolla inom cykelsporten) men det är tydligen "Tour de France"-märke. Kostade nog 350-400 kr. Vet faktist inte riktigt. Eftersom vi hoppas kunna ha den ett par år, så tyckte vi det var värt pengarna.

• Stora

Ja vi har en MET nu o de finns större men de var slut i vår cykelaffär. Jag tror de flesta har stora hjämar de verkade bara inte fått in några då vi var runt o kollade.

• katinka1

Kan de inte beställa en i affären? Kan väl inte ta hur lång tid som helst. Säsongen har ju precis börjat kan man ju tycka.

Hoppas du hittar nån.

• swemaria66

Hej!! Är just nu ute efter modellen Discus i strl M Blå...finns dom bara på Babyland?

Sencha skrev 2008-04-19 19:45:03 följande:
    Vi köpte häromsistens till sonen, i stl M. Om jag förstår rätt av kartongen, så heter märket Atlas och modellen Discus. Jag tror det var på Babyland vi köpte den. Den kostade 279 kr. Och ja, den har grönt spänne
    Mina små underbara barn
Svar på tråden cykelhjälm till barn m stort huvud...grönt spänne!