• Alisias mamma

Ang blondering/blekning..

Jag slingade mitt hår i förrgår, innan det har jag helt och hållet min egen hårfärg (brunt), då jag inte färgat eller slingat på ca 1 år.
    Det var väldigt oslitet och jag kände för att bli lite blond till sommaren.
    Jag här hängt här inne mycket när jag vart gravid och läst om blonderingar o blekningar.. vad jag förstår är blekning starkare och man får blonda hår än av blondering.
    Dum som jag var, köpte jag blondering extra ljus, och mitt hår blev lite gult. Tycker inte det är SÅ gult, men det är långt ifrån vad jag hade för några år sen.
    Frågan är, vad kan jag nu göra för att håret ska bli blondare och inte för oslitet? Ska jag testa om någon vecka att slinga med blekning eller ska jag testa ett silvershampoo?

• Svar på tråden Ang blondering/blekning..
  • Alisias mamma

Oj vad dåligt stavat det blev.. men ni kanske förstår ändå!

• Bebis

Fast har du normallångt hår har det väl inte vuxit ut på bara ett år?
    Jag vet faktiskt inte vad man gör åt det riktigt, silverschampoo verkar ju poppis dock.

Don't Panic
  • Alisias mamma

Innan det tonade jag två gånger på ca 1 år, och mitt hår är en bit över axlarna, så ja det har vuxit ur! Men visst kan det vara en bit av toning kvar..

• Miu

blondering och blekning är samma sak. Du ska vänta minst 2 veckor mellan behandlingarna och använda silvershampoo för att dra ut gula nyanser. Hårinpackning för att reparera skadar/behandlat hår.

• Alisias mamma

Ok, jag som blev så irriterad på mej själv att jag tog blondering istället, men då slipper jag oroa mej över det iaf!:)

• Miu

ha ha, inget att oroa sig för

• Alisias mamma

Alisias mamma skrev 2008-04-20 16:07:22 följande:

Jag slingade mitt hår i förrgår, innan det har jag helt och hållet min egen hårfärg (brunt), då jag inte färgat eller slingat på ca 1 år. Det var väldigt oslitet och jag kände för att bli lite blond till sommaren.Jag här hängt här inne mycket när jag vart gravid och läst om blonderingar o blekningar.. vad jag förstår är blekning starkare och man får blonda hår än av blondering.Dum som jag var, köpte jag blondering extra ljus, och mitt hår blev lite gult. Tycker inte det är SÅ gult, men det är långt ifrån vad jag hade för några år sen.Frågan är, vad kan jag nu göra för att håret ska bli blondare och inte för oslitet? Ska jag testa om någon vecka att slinga med blekning eller ska jag testa ett silvershampoo?
    Nu har jag inskaffat silvershampoo, men jag undrar kan man ha i inpackning efter silvershampoot?
  • SatuSv

Ja det kan man,det har jag nästan varje gång i,inpackning efter silverschampo alltså.

Svar på tråden Ang blondering/blekning..