svart tulpan skrev 2008-04-20 19:13:14 följande:
Varför är det självklart att man inte ska brevväxla med en fånge i USA? Det är väl den första frågan man ska ställa sig. Människor i fängelse kan ju vara dömda för en rad olika brott.
[/citat]
Jag förstår inte varför man skulle vilja göra det? Fångar som har gjort hemska brott är i mina ögon inte värda den uppmärksamheten.
fruis skrev 2008-04-20 19:13:33 följande:
[citat]
Jag har själv brevväxlat med en fånge i USA men då var jag bara 13-14 år. Vet att jag fick adressen av en kompis som brevväxlade med en annan fånge.Det var väl trevligt på sitt vis men jag måste nog säga att det varit bättre om jag varit äldre. En trettonåring är definitivt inte mogen att göra. Mannen ifråga vägrade dessutom att berätta vad han var dömd för vilket får mig ganska misstänksam nu när jag tänker på det. Som tonåring var jag alldeles för naiv för att hantera en sådan kontakt och jag slutade snart att skriva pga en lite obehaglig kommentar från hans sida men är man äldre och vet vad man ger sig in på må det väl vara hänt. Viktigt är väl att personen i fråga är mogen nog att känna till att man lätt får förälskelsekänslor i sådana situationer t.ex.
Bra att läsa hur du ser på saken

. Är det någon man skall kontakta på fängelset innan man börjar skicka breven eller är det bara att börja skriva och skicka dem direkt till fången i fråga? Jag antar att någon går igenom breven innan fångarna för läsa dessa.