• N4L

KY-utbildning redovisningsekonom

Funderar på att utbilda mig till redovisningsekonom, gå någon KY-utbildning i sthlm isåfall.

undrar om det finns någon här som är examinerad ekonom från KY, eller nån som håller på o pluggar det nu.

Vad kan man vänta sig för ingångslön? vad har man får utvecklingsmöjligheter?

Hur tufft är plugget?

är det typ som högskola eller mer som gymnasiet?

• Svar på tråden KY-utbildning redovisningsekonom
  • Camela

Hej!
    Jag läser till redovisningsekonom på IHM Business School och är klar i juli. Jag har fått ett vikariat på en ekonomiavdelning efter skolan, börjar i juli. Jag får 25000 i ingångslön!

jag tror att utvecklingsmöjligheterna är ganska stora, jobbar du som redovisningsassistent på en redovisningsbyrå så kan du ju alltid avancera till konsult. Jag vet folk som "bara" är gymnasieekonomer som jobbat sig upp till controller funktioner!

Utbildningen har varit tuff från och till det beror ju helt på förkunskaper men tempot är högt så det gäller att hänga med från början.

Jag skulle säga att det är någonting mittemellan gymnasium och högskola. Det är ju lektioner nästan varje dag och man sitter i klassrum och löser olika Case typ. Lite som seminarium på högskolan om ni förstår. Kände att det blev lite trassligt förklarat =)

Skriv Gärna om du/ni har fler funderingar!!!

Svar på tråden KY-utbildning redovisningsekonom