• LeMa

Värt att åka till Ullared!?

Är det någon som varit i Ullared för inköp inför första barnet.....finns det mycket!? Är det billigare, så det är värt att åka 16 mil enkel väg!?

• Svar på tråden Värt att åka till Ullared!?
  • Lillymarleen

Ja men hemtex har lägre priser än Ullared på lampor och sänglakan och så! Dom har ju ofta 50% rabatt och då gäller det att handla, alla mina gardiner är därifrån

Ja jag har jämfört med Ullared

• Twinkiie

ja ska dit på torsdag o här är de 28 mil enkelväg! vi ska däremot åka buss o de e gratis ;) men lär bli en jobbig resa ändå..

• EmmaGustafsson

Har 17 mil och var där för några veckor sedan, men det fanns så mycket att jag bestämde mig för att åka en gång till lite närmare bf. Absolut värt det om man ska ha babysaker.

• Nifesoj

Finns massor med fint, jag vart där idag

♥BF 080910♥
  • Tilia75

Jag har varit där och handlat massor till bäbisen och värt att åka är det definitivt. Jag gav 4000:- för det jag köpte och hade jag köpt det på babyprofffsen/babyland hade det gått på ca 14000:- (jag har gjort en jämförelse) så jag tjänade ungefär 10000:-, det är bra timpeng tycker jag!

• Puma80

Jag var där igår jag med, hittade en hel del, men vart lite besviken på att det inte fanns så himla mycket babykläder som jag trott.. Och att det inte fanns några mobiler och neutrala speldosor. Bara blå och rosa. Jag hittade dock som sagt en hel del mycket bra saker till bra priser. Men tror jag ska åka en sväng sen när bebis kommit istället. När man vet vad det är för en liten prick som bor där inne.

• puret101

Vi åkte 66 mil enkel resa och tyckte absolut det var värt det. Det enda som var dåligt var babykläder upp till storlek 68... Vi köpte täcken, kuddar, madrasser, sängkläder, badbalja, babysitters, baygym, filtar mm

• Viggo och pyrets mamma

Men vill bara höja ett varningens finger även om jag själv är hängiven Gekås shoppare, deras spjälsängsskydd skullr jag aldrig köpt, det är fina tills amn tvättat dem för då krymper tyget nåt enormt men självklart inte skumgummit inuti med resultat att hela skyddet blir nästintill oanvändbart då det blir så buckligt plus att det då blir för kort för att nå hela vägen runt spjälsängen. Men annars har jag varit väldigt nöjd med det jag handlat där. 

Snart blir 2 + en hund, 3 + en hund!
  • mortill31980

har de inte så mkt bebiskläder där?
    väntar barn nr 2 och vet ej vad det är för kön,så därf vill jag ha vita/neutrala kläder....och neutrala mobiler etc....
    har de bra blöjor? nåt särskilt märke som de säljer?
    har de mammakläder,eller är det mest tantkläder i större size?
    den gången jag var där så köpte jag trosor....hästsaker...och nåt sänglakan.... gick till 800kr.

• lilla hej
    Svar på #9
    Lillymarleen skrev 2008-04-21 15:21:34 följande:
    Absolut inte värt att åka. Ullared är otroligt överskattat. Alla saker som säljs hittar jag nära mig för samma pris, om inte lägre. ÖB har ju billigare saker än Ullared. Förra året höjde dem priset för schampon och rengöringsmedel.Sedan tycker jag deras kläder är polski, polski. Urkass och fula.Killavdelningen är lite bättre. Köper bara typ trosor där av kläderna.Men bebissaker vet jag ärligt inte så mycket om, har inte sett det.
    Måste bara fråga
    Åker du till ÖB och handlar de här sakerna som är så mycket billigare?
    1 dag kvar till vräkning
  • Nifesoj
    stintan80 skrev 2008-04-22 07:30:22 följande:
    har de inte så mkt bebiskläder där?väntar barn nr 2 och vet ej vad det är för kön,så därf vill jag ha vita/neutrala kläder....och neutrala mobiler etc....har de bra blöjor? nåt särskilt märke som de säljer? har de mammakläder,eller är det mest tantkläder i större size?den gången jag var där så köpte jag trosor....hästsaker...och nåt sänglakan.... gick till 800kr.
    Det va inte så mycket neutrala bebiskläder i de små storlekarna tyckte jag....men ett par fynd blev det Ska åka dit å handla mer när bebis tittar ut och man vet om det blir kille eller tjej
    ♥BF 080910♥
  • Lillymarleen

lilla hej skrev 2008-04-22 07:35:41 följande:

Svar på #9Måste bara frågaÅker du till ÖB och handlar de här sakerna som är så mycket billigare?
    Ja, lite billigare i ÖB än sist jag var i Ullared, för att det jag ville handla Schampoon och olika rengörinsmedel hade stigit några kronor sen sist jag var där och då blev helt besviken. Typ innan kostade fönsterputs 15kr (mr muscle, inte deras eget märke som är skit) och när jag var där kostade den 17 eller 18 kr. I ÖB kostar en flaska ca 14, 15. Dessa finns även att köpa på citygross nu för tiden för samma pris, köp två för 30. Samma gällde schampoon och balsam, tvålar, bindor, allt jag var ute efter att köpa. Jag brukar ju hamstra dessa varor. Även för hemmet, typ lakan och gardiner, redskap mm som jag också var ute efter hade samma priser som på hemtex tex. Så hela resan för oss är lång och dyr bara för att handla det vi gjorde. Kläderna är skit, dålig kvalitet och fula rent av. Mycket polski, polski och tantaktigt eller så där fjortis fult. Trosor och strumpor köper jag dock. Men även det går att köpa i arabaffärer eller dessa nya billiga kinesiska ännu billigare!!!!

Så med tanke på bilslitaget och bensinen och tiden upp är det inte värt det. MEN man kan ju se det som en liten utflykt. Men annrs går allt det att köpa billigare iallafall i Malmö där jag bor.
  • Lillymarleen

Jag och min pojkvän paratade om det faktiskt sist vi var där. Det var ju aspackat med folk och alla var helt vilda och bara tog en massa av allt för att DOM tyckte det var billigt säkerligen i jämförelse från affärer där dom bor, och vår teori är den att bor man INTE i storstäderna där utbudet och konkuransen om kunderna finns, och hela spektrat med stormarknader osv typ cellbes, engelbrektsboden, olika outlets, Swedala outlet, sport outlets, skopunkten mm som är LÅG prisaffärer i samma prisklasser som GeKås fast med bättre kläder, som vi har tillgängligt så blir det ju billigare från alla dem som bor i mindre städer eller byar. Så det är vår teori. Och det är MIN åsikt.

Men det är ju lite roligt att resa upp dit då vi brukar äta på vägen i restaurang och sedan där på plats, glass eller så, så då blir det typ en liten miniutflykt, men vi ska iallafall inte upp iår.

• Nericia

jag tycker tyvärr oxå att ullared är överskasttat. hitta inte speciellt mycket som jag trodde jag skulle göra. så jag handlar på hemaplan. vi har typ 20 mil eller nått sånt. men jag åker inte dit nu tänker handla på hemmaplan.

Bf 11 september. (på min födelsedag)
  • Lillymarleen

Rättelse: Det ska stå "då blir det billigare FÖR, och inte från, alla dem som bor i mindre orter, städer eller byar.

• Lillymarleen

Alltså jag borde läsa mina egna inlägg innan jag skickar iväg dem, små fel här och var, sorry. Hoppas ni förstår ändå.

• lilla hej
    Lillymarleen:
    Anledningen till att jag frågar är att många säger att det inte är lönt att handla vissa saker på Gekås utan att det är billigare på , t ex ÖB men frågan är om de som säger att det är billigare på ÖB verkligen åker dit och handlar det där...

Jag personligen tycker om att åka till Ullared. Det är billigt och det är en härlig dagsutflykt! Om schampot kostar lika mycket på ÖB gör inget för jag har kommit iväg och gjort något annat!
    1 dag kvar till vräkning
  • Lillymarleen

lilla hej skrev 2008-04-22 10:12:01 följande:

Lillymarleen:Anledningen till att jag frågar är att många säger att det inte är lönt att handla vissa saker på Gekås utan att det är billigare på , t ex ÖB men frågan är om de som säger att det är billigare på ÖB verkligen åker dit och handlar det där...Jag personligen tycker om att åka till Ullared. Det är billigt och det är en härlig dagsutflykt! Om schampot kostar lika mycket på ÖB gör inget för jag har kommit iväg och gjort något annat!
    Jo jag kan också se det som du gör. Jag ser det också lite som en miniutflykt och vi har ju roligt på vägen då vi stannar till lite här och var. Sist passade vi på att fiska efter vi varit där, och det var mysigt. Så ja, jag kan tänka mig att åka igen, fast inte i år då vi inte har så mycket pengar. Men det jag ville säga att dem inte alls är billigare än vad många andra affärer är.

Jo, jag handlar på ÖB, annars hade jag inte vetat om att det är billigare där, även tvättmedel och mjukmedel, olika krämer och lotions, deoroll "hamstrar" jag på ÖB när jag är där, köper alltså inte bara ett av allt. Jag tycker om att ha en drös hemma av dessa varor så slipper man handla det varje gång. Jag har ju nära till ÖB, tar femton minuter med bil och nu sist jag var i Ullared (förra året i september) blev jag ju dessutom besviken då allt helt plötsligt kostade mer än i ÖB, gången innan var priserna ungefär samma.
  • This is me2

Nu har du ju fått många bra svar. Underkläder och ytterkläder är väldigt billigt. Men tänk på kvalitèn när det gäller kläder, många ggr är det fintvätt 30 grader och då tycker jag att lindex eller kappahl har lika billiga kläder.
    men sängkläder, täcken m.m m.m är billigt och har bra kvalitè

• Lillymarleen

Kom på en till sak. Charmen med GeKås kan ju vara den att ALLT finns under ett stort tak. Alltså i ÖB kan du köpa varor billigare, men där finns ju inte det stora utbudet av allt möjligt som i Ullared. Alla sorters varor finns under ett och samma tak, kan vara praktiskt för familjer kanske om man inte bara tittar på priserna.

Annars hade jag i Malmö fått åka till tre olika affärer för att finna det man gör där på en och samma plats, så det är ju lite charmigt att det finns så mycket av allt även om det inte är billigare så att säga.

Men som sagt vi ska inte dit i år, och sakna det kommer jag inte göra. Får åka till Köpenhamn-Tivoli istället som utflykt

Mvh

Svar på tråden Värt att åka till Ullared!?