Kan 12 veckors sova i rum med aircondition pa 20grader?
Har läst att sovrum ska vara mellan 18-20 grader
Har läst att sovrum ska vara mellan 18-20 grader
Hmm men en tremånaderns vill inte ha 18-20 grader. Snarare en bra bit över 20-gradersstrecket.
Fam: Jo, en tremånaders mår bäst mellan 18-20 grader. All forskning tyder på att risker för PSD och annat sjunker om man har svalt i sovrummet. Sömnen blir också bättre sägs det.
Skulle tro att det är bra som ni har det om det inte drar på henne. Jag har under hela vår dotters liv haft öppet fönstret (ven vintertid i Sverige) för att få lagom temperatur i rummet och in lite frisk luft. Jag tror att det är lättare att de blir för varma än tvärt om.
ok! var just inne och kände pa henne och hon kändes varm och fin
20grader+pyjamas+täcke?
jag skulle svettas ihjäl! skala av lite! tänk på hur du själv reagerar barn är ju små människor.
men bra tänkt på draget, jag brukar hänga ett täcke/filt på den ände som det drar från
ehh jaha?
Men i 20 grader sover jag i pyjamas och täcke!!!
när man är 12 veckor kan man väl inte sparka av täcket för att det blir för varmt? Därför inte täcke rekommenderas förrän 1 år.
Har tyvärr inget tips angående acn.
va?
Ja, jag tror att du kan och ditt barn kan sova i ett rum med ac. Min yngsta dotter låg bredvid en fläkt när hon var liten för att det var så varmt i sovrummet annars.
Om du är orolig för att det drar så tycker jag att du ska prova att ha pyjamas och täcke på. Mina döttrar har nästan alltid pyjamas och täcke på och de sparkar av sig täcket när det är varmt. Det har de gjort sen dag 1. Jag lägger bara täcket på utan att trycka ner det så de har verkligen möjlighet att sparka av det. Prova dig fram så märker du om det fungerar. Känn på ditt barn då och då och om barnet ditt är varmt så kan du kanske ta en tunnare filt eller om det är kallt ha en varmare täcke på. Det brukar ordna sig. Jag kan tycka att det viktigaste är att barnet sover på rygg.
Äh, känn efter - är det lagom för dig så är det förmodligen det för din bebis också... Tänk bara på att det är vanligare att de blir för varma än för kalla. Visst de har svårt att reglera sin kroppstemp men så hysteriskt är det inte.
Jag har ju som jag skrev tidigare hållit det svalt i rummet men låtit min dotter sova med täcke för den ombonade känslan skull. Det har funkat utmärkt!
Tack möjlig mamma!