• Rosen81

Vad har ni betalt för spottar i tak?

Hej! tänkte höra lite vad ni andra som bygger nya hus har fått betala för att sätta in spottar i tak, per st med arbete m.m. inkluderat. har för mig att vi fick ett pris på 625 kr st med allt inkluderat, men jag tycker att det låter väldigt mycket!?

• Svar på tråden Vad har ni betalt för spottar i tak?
  • yakumo

ungefär samma som vi.
    Tänk på att glödlamorna oftast koatar över 100kr/st

• Rosen81

ok det kanske inte är överpris då,men oj om man vill ha ett par stycken, då springer priset iväg!

• Joonas

Vi fick räkna med ca 1 000 kr per spot!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Joonas

Det blev 23 stycke. 

• Rosen81
    Svar på #5
    Men vika priser! ja då har vi ju fått ett pra pris jämfört med ert
  • Gorban

Vi byggde för fyra år sedan och fick betala 250 kr per spot inklusive material och arbete. Vi hanterade detta direkt med elektrikern då det var utöver den standard som ingick i huset.

• Joonas

Ja, priserna kan variera. Vår byggare försökte blåsa oss så gott han kunde. Han lyckades i många fall kan jag säga. Vi fick bland annat betala 5 000 kr extra för tre kvadratmeter extra kakel i köket än det som stod i rambeskrivningen. Det blir ett hyfsat timarvode!

• trent

Sedan beror priset också på om det är fasta eller ställbara spotlights. Jag hade beställt fasta men fick fel och fick ställbara för samma pris. Me like. Betalade ca 300 kr per spotlight (16 st totalt), men själva armaturen i rostfritt och fjärrstyrning gick på 7 000 kr. Taket gick allt som allt på 70 000:-, men det var en helrenovering som hette duga.

• Joonas

Våra var fasta för 1000 kr styck, HAHA!

Svar på tråden Vad har ni betalt för spottar i tak?