• annikaloppan

Hur lång "livstid" har en kaffebryggare?

Vi har haft våran i 2½ år och det känns som att det snart är dags att köpa en ny. Min sambo tycker att kaffet börjar bli äckligt, men skyller på att det är kaffet och inte kaffebryggarens fel. Men vi har alltid haft samma kaffe, så det fattar jag inte Glad
    Så, det kanske är dags igen?
    Hur länge har ni haft era kaffebryggare?

◊ William 05 10 15 ◊
  • Svar på tråden Hur lång "livstid" har en kaffebryggare?
  • raspberryrevolution

kan ju vara kaffebryggarens fel om man inte avkalkar den har haft vår kaffekokare lika länge och där är inget fel på den... den ska hålla flera år till har jag tänkt iaf

• annikaloppan
    raspberryrevolution skrev 2008-04-21 10:28:22 följande:
    kan ju vara kaffebryggarens fel om man inte avkalkar den har haft vår kaffekokare lika länge och där är inget fel på den... den ska hålla flera år till har jag tänkt iaf
    Jaha! Då kanske det är lite avkalkning som saknas då?
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • Heavenlyfaith

Sen är det ju omöjligt att jämföra vilka märken o modeller som helst. Vissa är bättre o vissa är sämre..

• annikaloppan
    Heavenlyfaith skrev 2008-04-21 10:34:16 följande:
    Sen är det ju omöjligt att jämföra vilka märken o modeller som helst. Vissa är bättre o vissa är sämre..
    Ja, det är sant. Men det är nu på senare veckor som min sambo inte gillar kaffet här hemma längre.
    Det är för övrigt en OBH Nordica.
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • annca

Jösses!
    Min fick jag julen efter att jag flyttat hemifrån, dvs -91. Funkar fortfarande jättebra, men börjar bli fysiskt sliten. (Hugin) Har typ avkalkat den tre-fyra gånger på alla år...

Föräldrarnas hade vi med oss när vi flyttade -83, och den funkar perfekt fortfarande. (Melitta)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • annikaloppan
    annca skrev 2008-04-21 10:39:53 följande:
    Jösses!Min fick jag julen efter att jag flyttat hemifrån, dvs -91. Funkar fortfarande jättebra, men börjar bli fysiskt sliten. (Hugin) Har typ avkalkat den tre-fyra gånger på alla år...Föräldrarnas hade vi med oss när vi flyttade -83, och den funkar perfekt fortfarande. (Melitta)
    ◊ William 05 10 15 ◊
Svar på tråden Hur lång "livstid" har en kaffebryggare?