hur ska jag klä min dotter när vi e på altan?
Hur bör jag klä min 4-månaders dotter när vi e ute på altanen. Hon e självklart i skuggan och har solhatt. Men bör hon ha overallen på sig eller bara byxa och bodie? De e ju väldigt varmt mitt på dan.
Hur bör jag klä min 4-månaders dotter när vi e ute på altanen. Hon e självklart i skuggan och har solhatt. Men bör hon ha overallen på sig eller bara byxa och bodie? De e ju väldigt varmt mitt på dan.
Skulle nog sätta på tunna ljusa bommuls kläder typ långärmad body, byxor och mössa. Barn under året skall ha heltäckande kläder för att skydda huden mot solen, även om de är i skuggan så exponeras de för sol.
Men skulle nog inte ha en filt på barnet. Ett tips är oxå att lägga en termometer bredvid barnet så att du kan avläsa temperaturen vid din dotter.
vilken otrevlig ton det var i den här tråden då? Herregud kan man inte få undra saker utan att folk behöver ara så sarkastiska? Jag har själv problem med att veta hur jag skall klä min dotter.
Jag tycker med det är svårt att veta nu hur mkt kläder de behöver. Jag tog på för mkt innan och det blir ju lätt så för man vill ju inte det ska frysa de små liven Men nåt på huvudet har jag alltid iaf och sen ta kanske några tunnare byxor och en långärmad body kanske? Brukar känna i nacken på min lilla om hon känns varm eller inte. Blir säkert bra ska du se.
nej inte skall man klä sitt barn som sig själv, klart man klarar mera själv då man är vuxen.. men inte ska du sätta mindre kläder på henne än på dej själv iaf. ja tycker inte du skall ha bara body, sätt body, strumpbyxor o sen en jätte tunn halare, o en hjälm mössa under solhatten om d blåser. så hon inte får öroninfl..