• Anonym

Att få orgasm stärker det musklerna i slidan?

Jag har hört det kan det stämma?

• Svar på tråden Att få orgasm stärker det musklerna i slidan?
  • Anonym

rent logiskt sett så borde det ju det...
    iallafall är det ju ett trevligt sätt att träna på vare sig det ger resultat i muskler eller ej

• Anonym

Vad tror ni andra?

• Anonym (kniparen)

jag tränar mina bäckenbottenmuskler varje dag för jag har efter 8 månader fortfarande inte blivit av med foglossningssmärtorna. och jag skulle nog beskriva det som att jag kniper med de muskler man använder under samlaget. har dock ingen riktig koll på om man använder musklerna under orgasmen... ska känna efter nästa gång i så fall. hihi

så det kanske är ett tips till alla med slappfitta efter en förlossning att knulla mer? *ler*

• Anonym

Haha ja det borde ju vara någon sorts träning ingen som läst om detta?

• MissKaos
    Anonym skrev 2008-04-21 15:11:45 följande:
    Jag har hört det kan det stämma?

Ja det gör det.

En orgasm/dag lär vara nog träning för bäckenbotten.

• kjempejente

Ja, det stärker både musklerna i slidan, bäckenbotten och livmodern. När jag väntade barn, tidigt 90tal, då sa min barnmorska att jag skulle gärna ha orgasmer ofta för det var som ett träningspass för livmodern så att förlossningen skulle gå än bättre.
    Min barn ploppade ut

• Anonym (kniparen)
    kjempejente skrev 2008-04-21 15:23:03 följande:
    Ja, det stärker både musklerna i slidan, bäckenbotten och livmodern. När jag väntade barn, tidigt 90tal, då sa min barnmorska att jag skulle gärna ha orgasmer ofta för det var som ett träningspass för livmodern så att förlossningen skulle gå än bättre.Min barn ploppade ut
    ja då vet vi ju vad du gjorde när du var gravid...... Räcka ut tungan
  • Anonym

Vad kan man mer göra för att stärka musklerna där?

• MissKaos
    Anonym skrev 2008-04-21 15:33:08 följande:
    Vad kan man mer göra för att stärka musklerna där?
    Knipövningar.

Träna Core/Yoga (där kroppslås används typ Ashtanga/Power Yoga)

...Orgasm låter trevligast...
  • Anonym

Blir man starkare i slidmusklerna av att motionera?
    Alltså är vältränade personer tightare?

• MissKaos
    Anonym skrev 2008-04-21 15:44:11 följande:
    Blir man starkare i slidmusklerna av att motionera?Alltså är vältränade personer tightare?
    Du tränara även den muskulaturen när du tränar ja, MEn det beror lite på VAD du tränar. Mkt hopp kan ju tex ge ansträgningsinkontinens om man gör mkt sådant (tex Aerobics med väldigt mkt hopp) Viss träning som Core där man ju tränar magen/rygg och Yoga som aktivt sopänner de musklerna tränar såklart äcklenbotten rejält.
  • ploppviola

ja de gör de...Har haft problem med läkage o då sa min sjukgym att sex var en bra träning...

Svar på tråden Att få orgasm stärker det musklerna i slidan?