Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Mjölkstuvade makaroner blir vattniga!

Vill ju när jag kokar mjölkstuvade makaroner att de skall bli krämiga, inte vattniga. Brukar ta standardmjölk och har i smör också och ändå blir det för såsigt. Tycker jag låter de puttra nog länge också, men ändå...
    Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Mjölkstuvade makaroner blir vattniga!
  • xxJessikaxx
    TheSunset skrev 2008-04-21 16:18:40 följande:
    Jag smälter lite smör..se häller ner lite mjöl...blandar runt...sen häller jag i mjölk och vispar tills det blir lite tjockt...se häller jag ner det i dom färdigkokade makaronerna....Vips färdigt...
    Tack för alla svar!
    Exakt sådär gör jag men inte med förkokta, brukar inte förkoka men det kanske är ett tips? Grädde kanske man inte kan misslyckas med men helst vill jag inte "fetta till det" mer än nödvändigt heller. Men som sagt, många verkar ju förkoka dem, skall testa det då
  • xxJessikaxx
    JewelGirl skrev 2008-04-21 16:21:53 följande:
    Kungsörnens gammeldags makaroner är nog knepet. Jag gör som på förpackningen och bra resultat var gång. Nu blev man sugen på det oxå!
    Jaaa det är ju kanongott!
  • xxJessikaxx

många olika makaron-bud
    Gjorde i af så att jag köpte Kungsörnens gammaledagsa och kokade dem på sidan om i vatten och så en stuvning på standard-mjölk, smör och mjöl som jag gormade i mararonerna i och det blev super.

• xxJessikaxx

Haha vilken kul utveckling det har blivit av den här tråden. Heja mig!

Svar på tråden Mjölkstuvade makaroner blir vattniga!