Inlägg från: Birgitta2 |Visa alla inlägg
  • Birgitta2

Mjölkstuvade makaroner blir vattniga!

Använd grädde och gör en stuvningsbas. Häll i förkokta makaroner och låt dem gona ihop sig i stuvningen.

• Birgitta2
    Felidae skrev 2008-04-22 12:44:33 följande:
    Mjöl i stuvade makaroner? *skakar på huvudet* Håller med appapp2!
    Hur gör man annars en stuvning? Man kan använda toppredning också, men nån sorts mjöl behövs ju.
  • Birgitta2
    Moniqe1979 skrev 2008-04-22 14:20:22 följande:
    nej behövs inget extra mjöl om man har ordentliga makaroner som inte förkokas.jag kokar bara gammeldags makaroner direkt i standard mjölk med lite salt och peppar ibland även lite muskot. inget extra fett inget extra mjölk blir krämigt kladdigt och jätte gott tar ca 20-25 minuter att koka ihop.
    I och för sig finns det ju stärkelse i pasta... men jag tror inte jag skulle kunna göra en stuvning utan mjöl. Skulle inte ens våga försöka. Men jag förkokar ju mina makaroner.
  • Birgitta2

Och jag blev så sugen av den här tråden så igår blev det gräddstuvade makaroner med bacon. Gud så gott det blev! Man får inte glömma svartpeppar vid serveringen.

• Birgitta2
    appapp2 skrev 2008-04-22 16:07:22 följande:
    köttbullar och broccoli! drick mjölk till och ät en knäckis.falukorv och senap! drick mjölk till och ät en knäckis.ketchup är såklart ett måste i bägge fallen.broccoli passar läskigt bra till stuvisar.
    För att inte tala om knaperstekt bacon! Såååå gott med den sältan till stuvningen. Och jag som aldrig aldrig nånsin äter ketchup, älskar ketchup till makaronistuvning.
Svar på tråden Mjölkstuvade makaroner blir vattniga!