Inlägg från: En 15 åring |Visa alla inlägg
  • En 15 åring

Gå om en årskurs?

Tjenare! jag är en tjej på 15 år som lider/ har lidit av depression i snart över 8 år :)

Tänkte att detta med att gå om en årskurs är ett intressant dilemma. I min situation så är det så att jag har missat otroligt mycket i skolan pga att jag har suttit inne på psyket och fått mycket medicinsk hjälp, att gå om en klass har inte någon lärare rekommenderat...Utan jag själv har föreslagit att jag behöver gå om årskurs 9 för att få mer kunskap som jag har förlorat under dess termin som jag har gått. 

Det ligger mycket i att vi unga blir nedstämda över att få veta att man behöver gå om en årskurs och att behöva vara den som är ett år äldre en alla andra eller till och med 2 år äldre...Men för mig som är någon som själv har beslutat att jag behöver gå om, tänker mer på att jag kommer att ha en stor fördel inom vissa arbeten eftersom att jag inte har varit HELT borta under ett år...Dels så ser jag detta som en möjlighet att kunna ta mig steg för steg upp till det programmet som jag sedan kommer att ansöka till i gymnasiet (LBS systemutveckling)

Det gör mig dock glad att ni andra tar upp detta och försöker hjälpa varandra att förstå varandra! 
    Själv tänkte jag att det skulle vara kul för mig som planerar att gå om, ge er en synvinkel på hur jag som tänker gå om en årskurs, tänker kring det hela :)

Ha en trevlig dag/kväll allihopa! :D

Svar på tråden Gå om en årskurs?