Inlägg från: CarlHerman |Visa alla inlägg
  • CarlHerman

Cypern - kostnad?

Jag har varit i fig tree bay (kallas även protaras tror jag) två ggr och rekommenderar det varmt. Har inga barn i och för sig men det är många barnfamiljer som reser dit. Åk inte till Ayia Napa, där är bara jobbiga ungdomar och hemska restauranginkastare.
    Fig tree bay har en massa bra restauranger. Jag tycker inte det är så dyrt på cypern som en del säger, man behöver ju inte shoppa om man inte vill. Vi har gjort åt 3000kr/vuxen på en vecka, men hade klarat oss på mindre också. Åt ute bara på kvällen, åt oftast enklare lunch på rummet typ mackor eller enkelt på restaurang.
    Ta inte all-inclusive, finns så många bra restauranger!
    Ett besök på vattenparken utanför ayia napa är ett måste!

• CarlHerman

Vi har åkt med fritidsresor båda gångerna. Första gången bokade vi ca 2 veckor innan avresa (augusti), men det var inte ospecificerat utan det var ett bra namngivet hotell. Kostade ca 3400kr per person. Nu sist bokade vi ett halvår innan och åkte första veckan i juni, kostade mellan 3500kr och 4000kr, kommer inte ihåg riktigt. Längtar tillbaka till cypern, bästa stället jag varit på i europa trots att jag egentligen inte är så mkt för typiska charterställen.

Svar på tråden Cypern - kostnad?