Inlägg från: mia maria |Visa alla inlägg
  • mia maria

Cypern - kostnad?

Jag o min 4-årige son åker till Aiya Napa i slutet av aug, en vecka. Vi åker med Fritidsresor o betalar ca 5600:- för oss två. Kommer att bo på ett hotell nå'ra km utanför själva centrum. Är inte så mkt för de här stora Blue Village o Blue Star, o Bamseklubbarna är ju iaf inte igång vid den tiden vi åker, dvs i aug.

Annars skulle det ha varit billigt för oss att åka till Fig Tree Bay o bo på Blue Star Jaccaranda (eller hur det stavas??), i slutet av aug, så kolla det - det kanske är billigt även om man är 2 vuxna? Beror ju på när i sommar ni ska åka oxå iofs.
    Annars har väl Apollo ganska bra barnpriser oxå, om ni kollar där?

• mia maria

Men vad med Aiya Napa är inte barnvänligt om jag får vara nyfiken o fråga?? Alla säger att de har underbara o långgrunda stränder, o hotellet där vi ska bo har barnpool osv - så vad är inte barnvänligt??
    Bor man dessutom på Blue Village eller Blue Star så kryllar det ju av barn där!

Jag var till Aiya Napa med min mamma o lillebror när jag var yngre, o vi var inte där för att festa precis, men vad jag minns det o som min mamma säger (som kommer ihåg mer av resan än mig) så var det inget som helst fel på Aiya Napa!

• mia maria

Jo det är klart man vill undvika festande ungdomar, men det är synd att kalla ett ställe "icke barnvänligt" - det kryllar ju av s.k barnvänliga hotell i Aiya Napa, o det är ju massor med barnfamiljer som åker dit!

En del charterresemål marknadsför de ju som speciellt barnvänliga (t.ex Alcudia på Mallis, Fig Tree Bay på Cypern o Side i Turkiet). Men jag o då 3-årige sonen var i Alanya i Turkiet i somras, o det kryllar av uteställen där, o det bodde t.o.m många yngre människor på vårat hotell, men vi hade trots detta en lugn o skön semester med mkt sol o bad!
    Vi var ute åt om kvällarna på olika restauranger, o det var liv o rörelse överallt, men det är ju så det ska vara när man åker på semester!
    O har man barn med sig så är man ju inte ute så väldigt sent kanske, o man rör sig ju inte i nattklubbsmiljö direkt!

• mia maria

sandbacken: Vi ska bo på ett hotell alldeles i närheten av Macronissos Beach - eller ja, det ligger vid Golden Beach, men det är väl alldeles intill? Vet du ngt om det området?

• mia maria

sandbacken: Sorry, såg nu att jag redan hade skrivit o frågat dig - minnet är bra men kort hihi

• mia maria

sandbacken: Ja det är Sun Fun som vi ska bo på! Ligger ju alldeles vid havet, vilket känns skönt, för det blir annars ett litet "projekt" om det är långt att gå, när man har en liten kille med sig. Tror dessutom att vi skippar vagnen i år, sonen kommer ju att vara nästan 4½ år då, o han åker ju jättesällan vagn hemma numer...

• mia maria

sandbacken: Jo vi var till Turkiet förra sommaren, så jag har reseapoteket kvar sen dess hehe!

Svar på tråden Cypern - kostnad?