Hosta o jätte snorig 3-månaders
hur vanligt/farligt är det, känns inte som att han ska behöva ha en sådan hosta redan, tycker jag, jätteslemmig hosta.
har haft så i 3 dagar nu. han har blivit smittad av sina kusiner.
nån mer som har det likadant?
hur vanligt/farligt är det, känns inte som att han ska behöva ha en sådan hosta redan, tycker jag, jätteslemmig hosta.
har haft så i 3 dagar nu. han har blivit smittad av sina kusiner.
nån mer som har det likadant?
Bebisar runt 3-4 månader drabbas värst om dom blir förkylda eller får RS viruset så det är inte konstigt att han har slemmig hosta.
Min dotter blev smittad av sin far när hon var 5 månader och hade också slemmig hosta då, hon hostade inte så jättemycket dock. Kräktes en gång på slutet av förkyldningen när hon inte fick upp slemmen. Tyckte det var jättejobbigt när hon var förkyld, så sedan dess har jag varit mycket försiktig och hon har varit frisk sedan dess. Hon blir 6 mån imorgon.
Se till att han ligger högt, dvs lägg några böcker under hans säng vid huvudändan!
förlåt när hon var 5 veckor ska det stå
ja han ligger redan högt. har telefonkataloger under sängen.
men jag känner mig lite maktlös, vill ju hjälpa honom att bli av med denna jobbiga hosta.
min son var sjuk när han var 2 mån.. vi fick åka in till akuten.. de e ju vanligt med RS_virus och man vill ju kolla sånt med.. Men de var de inte.. Vanlig förskylning.. Är han täppt i näsan använd näsdroppar som man droppar i.. Står på förpackningar osv.. Rådgör med BVC först!
föresten så spydde william (min son) mer än vad han brukar. vågade inte ha honom själv.. han hostade ibland så han inte fick luft.. lägg din på sidan..
Jag röstar också för att du använder näsdroppar för det gör att det inte rinner lika mycket snor bak i halsen och det blir inte lika mycket hosta då. Men hostar gör de. Inget vidare med små förkylda bebisar. Men det blir säkert bättre snart. En förkylning brukar inte hålla i sig så länge.
åhhh det låter som rs....åk till sjukhuset och kolla,min lilla blev snorig och fick slemmig hosta när han var 4 veckor,,,,och det gick från noll till hundra väldigt snabbt...från att "bara" varit förkyld...till att inte syresätta sig ordentligt....vill inte skrämmas,men det är bättre att kolla...på sjukhuset senare...(när lillen blev inlagd)...så sa dom att bara för att den värsta rs perioden är över...så innebär det inte att man inte kan få det...åk och kolla!!!
hoppas det ordnar sig!
jag ger honom koksalt-näsdroppar och han ligger o sover på sidan på nätterna så det är jag med på.
men rs tror jag inte att det är, inte de symptomen han har. han äter o är glad precis som annars, så allmäntillståndet är bra o då har han inte RS!
däremot är hostan jobbig för honom i o med att den e så slemmig.
Min tjej som är 6 månader blev förkyld för 8 dagar sen, ingen feber. Efter 3 dagar kom slemmiga hostan samt det låter rent ut sagt för djävligt när hon andas (rossligt)och lite ansträngt. Var på Vårdcentralen och hon fick hostmedicin som jag känner 2 dagar senare att det inte lindrar samt har hon temp mellan 37,6-37,9 i 2,5 dagar. Ska dit igen idag fast till en annan läkare. Även om min också äter hyfsat bra och sover bra (vaknar efter varje hosta men somnar om) så är det ändå bra att fråga om det KAN vara RS. Jag ska ställa den frågan i alla fall. Better safe than sorry.
Dock tycker jag en sak är så tråkig. Försökte få en tid hos en barnläkare men inte fasiken fick man det. Fullt fullt fullt. Tråkigt att man behöver vända sig med sina småttingar till vuxenläkare! Barnläkare ser på sjuklingarna med helt annan synvinkel.
min son vart förkyld när han var tre veckor vi låg inne på sjukhuset en natt och sen fick vi rådet att köpa nezeril näsdroppar och droppa en droppe i vardera näsborren morgon och kväll och använda koksaltlösning under dagen. jag köpte en näsfrida med så jag kunde hjälpa honom ut med snorr och släm den hjälpte verkligen.
hoppas ditt barn är friskt snart.