Inlägg från: clamarlen |Visa alla inlägg
  • clamarlen

Ni "unga"...jag undrar...

...får se om jag lyckas förklara hur jag tänker...

Ålder i siffror är en sak...mentalitet en annan.

Ni som anser er "unga" blivande föräldrar eller som är föräldrar...jag vill veta era myter eller sanningar om "gamla".

Jag vill inte att ni skriver vilken ålder ni anser någon vara "gammal" i...utan...just om myterna- eller...varför ni anser att något inte är en myt utan sanning- som andra kanske tycker är det andra.

Vart kommer myterna ifrån? Vart har ni hört dom?

Har ni någon gång själva träffat en förälder som ni trodde var yngre eller äldre än vad den var? Beskriv gärna det om det går.

Hoppas ni förstår...och skriver.

• Svar på tråden Ni "unga"...jag undrar...
  • clamarlen

Så många som kikat på tråden...och inga svar..?

• clamarlen

Det är upp till en själv om man räknas som "ung".

Ditt svar i övrigt...ok.

I övrigt "ni andra"- som ju inte svarat än iaf...varför så få svar..? Är det lättare att dra myter osv, lite mer spritt i vanliga trådar- än att säga dom rakt ut här?

MsBeauty skrev 2008-04-21 18:29:06 följande:
    vet inte om jag förstår din fråga, eller om jag ens räknas som ung förälder. Men jag tror inget speciellt om äldre föräldrar, kanske att de vill jobba och resa osv. innan de fått barn och att det är därför de väntar. Annars tänker jag väl ungefär likadant om en mamma på 20 eller 40. De är på olika platser i livet, men när de har barn blir det ungefär detsamma ändå oavsett ålder.
  • clamarlen

Om du inte hört myterna på FL ellerpå rikigt...ja du...

IHateYourFace skrev 2008-04-23 00:57:01 följande:
    För att man aldrig hör några myter om sk äldre föräldrar? Är det något speciellt du har läst som du retar dig på?
Svar på tråden Ni "unga"...jag undrar...