• Fru4Maj07

Hur kan man gå ut i strejk för några kronor extra när folk riskerar att dö under tiden?

Jag blir så förbannad över hur egoistiska människor kan vara. Hur kan man ens överväga att gå ut i strejk som vårdpersonal för att få några kronor extra när folk riskerar att dö under tiden för att man var så självisk och lät bli att jobba??

• Svar på tråden Hur kan man gå ut i strejk för några kronor extra när folk riskerar att dö under tiden?
  • bebisgalen

Jag håller med dig delvis...
    Men ,och andra sidan så vill ju dom oxå ha högre löner.

• sakoline

Låt bli och sök upp sjukhusen då om sjuksköterskorna är så himla värdelösa.

• The past is now
    Fru4Maj07 skrev 2008-04-21 19:03:40 följande:
    Jag blir så förbannad över hur egoistiska människor kan vara. Hur kan man ens överväga att gå ut i strejk som vårdpersonal för att få några kronor extra när folk riskerar att dö under tiden för att man var så självisk och lät bli att jobba??
    Så du tror inte att de akut sjuka har fått vård idag???
  • Straw

Jag tror knappast att de lämnar människor att dö pga av strejk.

• Fru4Maj07
    Svar på #2
    Nej de är verkligen inte värdelösa men kan de verkligen sova gott om natten när de får reda på att massa människor dött för att de var själviska och struntade i dessa sjuka människor för att få några få kronor extra?
  • vampyria2

Hmm om sammhället hade varit intresserade av att de dem en lön de förtjänar så hade de inte behövt gå i strejk.
    De har som du själv säger annsvar över andras liv snacka om viktigt jobb och det gör de för en skit lön, bara för att det är ett så kallat kvinno yrke.
    Nej tusan stöd dem som behöver det och skäll på de som förtjänar det.

• Fru4Maj07
    Svar på #4
    Vad är det de gör då menar du??
  • mammatalman

?. fattar inte!

sakoline skrev 2008-04-21 19:05:00 följande:
    Låt bli och sök upp sjukhusen då om sjuksköterskorna är så himla värdelösa.
    jag tycker det är helt sjukt att gå ut i strejk när man jobbar på sjukhus. f*n vad arg jag hade varit om jag hade en operationstid inbokad. då dj*vlar
  • Hanah

För att de som bestämmer nån gång måste lyssna, förstå och göra något åt de rent ut sagt BEDRÖVLIGA löner som sjuksköterskor har!! Folk verkar tro att det är nåt kall som man har som ssk, som nån j*vla Florence Nightingale, att man klarar sig på pisslön. Men varför ska man inte få betalt för det arbete man gör, och allt ansvar som en sjuksköterska faktiskt har!!

Svar på tråden Hur kan man gå ut i strejk för några kronor extra när folk riskerar att dö under tiden?