• Yla

Orora mig för missfall.....

Hej!

Jag vill börja med att jag äntligen är gravig efter 4 års kämpande...

Jag fick missfall -04 och nu är jag livrädd att de ska hända igen... Jag vet att det inte finns så mycket att göra.. Men hur tänker ni?
    Vad är det man inte ska äta?
    Jag är super nojig... Försöker att njuta av att jag faktiskt är gravid.. Men de är svårt, kan inte göra annat än att känna efter extra noga, liksom som att leta efter konstg känsla, jag har molande värk och känner mig uppsvullen mest hela tiden...
    Hur gör ni för att inte oroa er??? Vill oxå kunna bara njuta!

• Svar på tråden Orora mig för missfall.....
  • This is me2

Vill först säga GRATTIS!! Försök att slappna av, (lättare sagt än gjort jag vet)
    Bara för att du hade ett missfall så behöver ju det absolut inte hända igen, försök att tänka att det var fel på barnet. Att man har molande värk och är uppsvälld är inget konstigt, men det är ändå normalt att oroa sig hela tiden.
    Usch inga bra svar kanske, men lycka till och grattis igen!!

• Spe

Ett stort grattis!
    Jag blev spontangravid efter 3,5 års kämpande och 5 st misslyckade IVF. Jag är idag i v 18 och har precis som du svårt att njuta. Efter ett tag trodde jag att det skulle släppa dvs efter v 12...men inte. Jag valde att gå och prata med en psykolog för att jag vill inte gå och må så här i 9 månader. Min barnmorska rekommenderade mig ett ställe som arbetar med bland annat gravida som har diverse "bekymmer". Jag har varit där en gång och ska gå dit en gång i veckan. Jag vet inte vad det kommer att ge men det känns bra
    Det är lite hur man är som person. Så gjorde jag i alla fall

Vad gäller värk osv så hade jag blödningar tom v 8. Vad jag läst på Familjeliv så är det många som har massor av symptomer. Ring din barnmorska om du tycker det blir förjobbigt. Jag har ringt någon gång och jag tyckte att de var väldigt tillmötesgående...särskild när de vet att man har kämpat så länge.

All lycka till er
    KRAMAR

• Yla

Tack till er båda!

Det känns bättre nu.. jag har försökt att tänka så som this is me2 skrev, att man får ju faktiskt missfall av en anledning... Men jag är ändå LIVRÄDD!!
    Jag får ringa till BM och prata med henne.. kanske lugnar lite.. Eller varför inte kanske ta kontakt med en psykolog jag med..
    Jag försöker njuta, men denna molande värk som kommer till och från gör mig påmind... och rädd...
    Hur är de här med att lyfta så här i början av en graviditet? Jag har ettt ungt jobb och eftersom det inte är nån som vet mer än min chef så får jag snällt lyfta... men jag får dåligt samvete efter de...

Hoppas ni mår bra och att VI får friska fina ungar!

• Spe

Hej igen!
    Jag vet faktiskt inte hur det är med lyft...generellt är det väl att man inte ska göra några tunga lyft...hör med barnmorskan!

Kramar på dig

• Maria123

Det där med molade värk är vanligt, värker ju när livmodern växer så det är nog mera positivt om molandet kommer och går vill säga.

Äntligen!
Svar på tråden Orora mig för missfall.....