• Mamali

E-type har bytt ut Dee till förmån för Nana Hedin i senaste videon!

Heja E-type som äntligen släppt fram Nana Hedin i sin senaste video (till melodifestivallåten "Paradise") och sålunda hjälper till att sprida budskapet att stor röst är viktigare än stora bröst när det gäller musik !

• Svar på tråden E-type har bytt ut Dee till förmån för Nana Hedin i senaste videon!
  • bozzini

Det var inte en dag för tidigt!

• Tjohalia

*hejaheja* om fler gjorde så skulle inte utseendefixeringen vara lika stor!

• MuminMy

Har för mig att hon själv sagt att hon inte har velat medverka tidigare, men det kanske är en "frisering" av sanningen, vad vet jag...
    /my

• Mamali

Ja då kan man ju fråga sig varför hon inte har velat. Har hon inte känt sig snygg nog kanske ? Hursomhelst tycker jag det är jättebra att hon får synas nu !

• Isolde

Tyvärr måste jag nog lägga sordin på stämningen...

Den enklaste förklaringen är att enligt Melodifestivalens regler måste man ha den som verkligen sjunger på scen, så en snygg, ehuru skicklig, dansare med jättemeloner som mimar duger inte.

Och det vore väl FÖR magstarkt om Nana inte var med på videon när hon uppträdde på scen...

Faktiskt var hon med i någon av de tidigaste E-type-videorna. Minns inte vilken, men ganska jättetidig var den.

• Upptagen

Tycker det är bra att hon har börjat synas mer och mer nu genom åren, förut har hon knappt synts på scen... Hon är jätteduktig och visar att man inte behöver vara tunn som en sticka för att ha en bra röst!

• MuminMy

Jag har ett svagt minne av en intevju med henne i, hmm... kan det ha varit Amelia (?)... i alla fall... det var ett bra tag sedan. Där frågade de henne om hon inte kände sig undanskuffad (och försökte få det till en utseendefråga), det hon då sa var att hon sjunger för så många olika artister och och älskar verkligen att sjunga men däremot har hon ingen önskan att stå på scen, alla i musikbranschen är kanske inte exhibitionister, hon ville inte turnera och hålla på. Hon ville inte heller bli förknippad med enbart en artist eftersom hon jobbar för så många olika.

Jag tror man ska vara lite försiktig med att göra allting till en köns / feministfråga. Det måste få vara hennes val och sålänge man inte vet skälen till att hon har valt (?) att stå i bakgrunden tidigare så ska man inte heller spekulera i "hon fick inte för hon var inte tillräckligt snygg"-argument.

/my

• Palsternacka

Men det kan också vara en sorts försvarsmekanism som gör att Nana uttalar sig så. Om man säger att man är nöjd med situationen så behöver man ju inte framställla sig som ett "offer" - och ingen vill ju vara offer.

Jag säger inte att det är så i det här fallet men det är en väldigt vanlig reaktion.

• Mamali

Oavsett anledning så är det jättekul att se Nana Hedin i videon. Hon är en jätteduktig sångerska tycker jag och man kan ju undra i sitt stilla sinne hur det kommer sig att hon inte har en egen karriär?

• Tussens mamma

frågan är väl egentligen när nana ska bli en större artist än den där e-fjanten???
    hon har ju tusen gånger mer talang än han... hihi

• Mamali

Tja, detta kanske är ett steg i rätt riktning iaf !

• Mije

Jag såg en intervju med henne för ganska längesedan där hon berättade att hon inte vill ha någon uppmärksamhet i samband med E-type, tydligen är hon en flitigt anlitad backup sångerska och hon vill inte bli för sammankopplad med Martin. Dessutom vill hon hellre finnas bakom än framför scenen, tycker inte att man ska ifrågasätta detta, hade man gjort det även om hon var smal och hade stora bröst eller hade man trott på henne då?!

• Malinca

Som ett stort e-type fan så kan jag ju berätta sanningen som e-type själv har sagt i en intervju nu i helgen.

Dee håller just nu på och pluggar därför har hon tagit en paus från bandet, men antagligen kommer hon tillbaka till sommarturnén.
    Dessutom så har det uppstått konflikter mellan Nana och Dee och dessa måste naturligtvis lösas innan de kan jobba tillsammans.

Svar på tråden E-type har bytt ut Dee till förmån för Nana Hedin i senaste videon!