Har vart i Kap verde och om du vill ha lite shopping så är det inget för er!!!
Har skrivit i en kap verde tråd om stället!
Kopierar in det svaret:
Vi var där över jul och nyår och jag kan sammanfatta resan med bara några ord, vi kommer INTE resa dit igen!!
Tyvärr!
Vi bodde på hotell Belorizonte.
Där fanns 2 restauranger där vem som helst kunde äta och en som man åt frukost och de som hade köpt kvällsmat på hotellet åt! Annars fick man gå in till stan om man ville äta. De serverar ingen direkt lunch, utan det är pizza eller toast och efter ett par dagar blir man ganska så trött på det....
Riktig mat serverar de inte förrän kl 19 på kvällen! Det är inte säkert att allt på menyn finns ens, de handlar det som finns för dagen, eftersom de handlar det mesta från fastlandet och allt är väldigt dyrt!
En pizza gick på 85:-, en kötträtt gick på allt från 120-200:-. Vi åt lunch för runt 400-500:- varje dag.
Glass var dubbelt så dyrt som här! Vi köpte glass 4 ggr på hela resan, det gick på runt 100:- när vi handlade 2 Magnum och 2 Piggelin-aktiga glassar!
De är inte särskilt barnvänliga, de tränger sig på och vill göra flätor på flickorna, min lilla tjej blev jätterädd och backade, då följde de efter runt mig bakom ryggen. Var tvungen att säga till flera ggr!
Stranden var helt enorm. Det var jättefint, säkert 75 meter bred strand! Med fint vatten, men, det är väldigt strömt!! Tom min man ramlade omkull i vågorna! De sa att det var som en tvättmaskin fast det bara var midjehöjd på vattnet, man visste inte vilket som var upp eller ner när man hamnade under vattnet.
Satt man och tittade ut över vattnet på de som badade var det faktiskt en ganska rolig syn varenda en som kom upp från en våg, drog i byxorna och bikiniöverdelen, då vissa delar av kroppen visades!!!
Men det var inte lika roligt när man var där själv....
Det finns absolut ingenting att göra annat än att bada, sola och äta.
"Stan" går man över på 30-45 minuter sen har man sett varenda liten affär som finns!
Ska man åka hit så ska man nog ha All Inclusive!!! Det var så dyrt ändå med allt så då kan man lika gärna betala lite mer och få äta hur mycket man vill hela dagen!!
Det vi nog var mest missnöjda med var att man fick vänta på maten MINST 45 minuter. Tänk då 2 barn, 4,5 och 6 år kl 19.30 på kvällen då man ska förklara för dem att man måste vänta på maten när man är på restaurang!!
Innan det fick man vänta på att de skulle komma med menyn oxå!! Satt nog och väntade allt som allt ca 70 minuter innan man kunde äta. Deras "mantra" är nämligen "NO STRESS". Det lever de efter!
Det här blev väldigt långt, men jag vet inte ens om jag fått med allt!!