• Anonym (Bea)

Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!

Jag har svamp. Igår köpte jag en kombinationsförpackning med en vagiator (stavas?) och kräm, pevaryl.

Nu idag upplever jag att det bränner och är mer irriterat än vad det var innan, är detta normalt eller bör jag bli orolig?

• Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!
  • Anonym (Bea)

Kanske ska testa en annan sort nästa gång (hoppas jag slipper).

Jag har i alla fall inga besvär nu med salvan, det svider ingenting.

Hur länhe ska jag hålla på förresten?

• Anonym

Det står på bipacksedeln hur länge du ska fortsätta smörja dig. Men jag tål själv inte Pevaryl, använder det aldrig! Har nu övergått till olivolja efter alla bra tips här på FL.

• Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 11:07:53 följande:
    Det står på bipacksedeln hur länge du ska fortsätta smörja dig. Men jag tål själv inte Pevaryl, använder det aldrig! Har nu övergått till olivolja efter alla bra tips här på FL.
    Okej får läsa där då!
  • Anonym
    Anonym (Bea) skrev 2008-04-26 11:24:56 följande:
    Tackar! Ja det kanske är nåt med vädret..
    Japp eller så har alla myst under veckan och inte tvättat sig snabbt nog..
    "Mysrester" kan ge svampinfektion...

Solen, solen..
  • Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 11:27:22 följande:
    Japp eller så har alla myst under veckan och inte tvättat sig snabbt nog.. "Mysrester" kan ge svampinfektion...Solen, solen..
    Haha ja kanske det
  • Anonym

Glöm inte att även behandla din man om ni har haft sex på sistone, han kan bära på smittan utan att märka det och smitta dig tillbaka igen!
    Det kom vi på när jag aldrig blev av med min svamp efter otalet kurer. Vi smorde in min gubbe några gånger och vips så slapp jag besvären! :)

• Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 11:57:18 följande:
    Glöm inte att även behandla din man om ni har haft sex på sistone, han kan bära på smittan utan att märka det och smitta dig tillbaka igen!Det kom vi på när jag aldrig blev av med min svamp efter otalet kurer. Vi smorde in min gubbe några gånger och vips så slapp jag besvären! :)
    Oj då, det har vi inte gjort! Vi antog att han inte hade svamp när han inte hade några besvär..
  • Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 12:35:43 följande:
    tyvärr så kan han ha det :(
    Okej, får smörja honom lite också då..
  • Neko

Anonym (Bea) skrev 2008-04-26 12:19:04 följande:

Oj då, det har vi inte gjort! Vi antog att han inte hade svamp när han inte hade några besvär..
    Killar får oftast inte några besvär av svamp..
  • Myzteria26

Mitt blev "värre" 2 dagar trots vagitorier men fortsätt smörja 2-3 ggr dagligen så kanske det hjälper snart =)
    Om inte får du gå till La Dökter :-P

• Myzteria26

Olivolja för svamp? Kan man det? Alltså jag menar någ hur funkar det då?

Anonym skrev 2008-04-26 11:07:53 följande:
  • MammaMu3

Provar med canensten... Pevaryl tar endast bort jästsvamp...

• Myzteria26

Just ja daktacort är oxå jätte bra som lindrar klådan och brännandet.

• Anonym

Hur gör man med olivolja? Smetar man bara på..? Verkar kladdigt. (Haft svamp EN gång som gick över själv efter en vecka då jag är töntig och inte vågade gå till apoteket, haha, det var HEMSKT & vill gärna ha tips om det sker igen..)

• Mrs Kaffelatte
    Anonym skrev 2008-04-26 13:56:03 följande:
    Hur gör man med olivolja? Smetar man bara på..? Verkar kladdigt. (Haft svamp EN gång som gick över själv efter en vecka då jag är töntig och inte vågade gå till apoteket, haha, det var HEMSKT & vill gärna ha tips om det sker igen..)
    Kolla i tråden jag länkade till tidigare..
    Men man gör precis som när man tvättar sig..
    Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!