• linus

Symtomen borta i v 11????

Har någon annan likadant, jag har mått jätteilla fr v 6 till v 11 men nu är det borta. Brösten är inte alls lika ömma heller, tycker denna känsla oxå infann sig förra gången då det slutade i MA.

Ska ringa BM men drar mig då jag är så orolig!

• Svar på tråden Symtomen borta i v 11????
  • soraya

Det behöver inte betyda missfall. Det är ganska vanligt att symptomen minskar i v. 9-11.
    Jag klämde som en galning på tuttarna och höll på att få panik när de inte alls var så ömma längre kring den tiden, eftersom min första graviditet också slutade med ett MA i v.11. Men allt var som det skulle.
    Så försök att slappna av. Om du ändå är orolig måste du ju prata med bm, för att få lite råd och förhoppningsvis lugnande ord.

• Hilti

Hei. Håper det går bra med norsk..? Jeg er også i v 11 og har mistet de fleste symptomer. På lördag var jeg så urolig at jeg ringte KK, og den snille tanten sa at det var som det skulle og at jeg skulle ta det med ro. Symptomer kommer og går, så lenge du ikke blör er det ingen grunn til bekymring. Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men ring om du er urolig. Lykke til.....

• ceha

Hej! Jag har knappt haft några symptom alls, bara runt tiden då jag testade positivt (=v.5). Lite illamående nån enstaka gång, annars inget. Men idag är jag i v 19, var på ultraljud i fredags och allt är bara bra med bebis. Det är nog ingen fara ska du se. Jag vet att man oroar sig och mer än gärna mår illa för att få ha lite "bevis" på att det lever något därinne. Men i efterhand kommer man nog att vara glad över att inte ha mått pyton hela graviditeten. Hoppas allt går bra för dig!!

• Uma

Jag är i EXAKT samma situation. Är i v11+2 och är orolig för jag inte längre känner någonting. Har i en massa veckor mått skitilla, haft ont i brösten, metallsmak i munnen osv osv. Har helt enkelt haft en massa symptom men nu helt plötsligt, ingenting!?! Jag kör dock stenhårt på att jag inte borde oroa mig så länge jag inte blöder, precis som Hilti skrev, men det är inte så lätt. Jag längtar såå mycket efter att känna min Nemo i magen och efter att få gå på det riktiga ultraljudet.
    /Uma

• Lilla Anna

Mina symptom försvann också någon gång kring vecka 11-12. Man vet ju att illamående ska försvinna runt den tiden, men jag blev också lite orolig när brösten helt plötsligt inte var ömma alls. Men det verkar vara normalt - jag är nu i v. 16.

• linus

Tack allihopa det känns så mycket bättre nu! KRAMAR!!!

• Isolde

Jepp, mina symptom började försvinna i vecka 11, och nu i v. 15 är jag så gott som symptomfri!

Min bm berättade t.o.m. att det var vanligt att oroliga mammor ringde och trodde fostret dött därför att symptomen avtagit. Medan det i själva verket handlar om att moderkakan tagit över bebisens näringsförsörjning (om jag uppfattade saken rätt) och man därför inte känner av graviditeten på samma sätt som förut.

• Anderssonskan

Samma hände mig nyligen, men det vara bara moderkakan som tog över. Kände mig inte alls gravid och blev orolig, men du ska se att det inte är någon fara!

• Jossan

symptomen kommer och går.. om ni är oroliga nu vänta tills mellan tiden v 14-18 då man varken känner sig gravid eller oftast iaf inte känner bebisen.. jag har precis börjat känna skumma saker i magen som antagligen är bebisen och jag är i v 23

kram J

• Lady Tess

Hej!
    Lustigt.... jag skrev ett inlägg om detta tidigare under dagen!!! Allt bara känns som valigt!! symtomen bara försvinner!!!
    Jag är i vecka 11+3 och det e skönt att höra att det alltså är fler som känner så här!

Hoppas innerligt att inget är fel

Kram Lady Tess

• linus

Tack allihopa så skönt att höra att man inte är ensam!

• Niquilota

Jag blev symptomfri i v 10. Det mest oroande var att brösten slutade ömma på två dagar. Blev tokorolig och blev inte lugnare av att prata med gyn så jag gick på ul. Fullt ös i magen!! Härligt!

Efter ett litet tag kom de ömma brösten tillbaka och lite andra symptom. Det kommer och går, som sagt. Dra dig inte för att kolla upp det om du inte orkar med oron, det är bättre att veta.

Kram,
    Annika

Svar på tråden Symtomen borta i v 11????