• pemma

Paj recept?

Har någon goda matpajsrecept att dela med sej?
    Så sugen på paj... men har inget recept! Så tacksam för lite hjälp

• Svar på tråden Paj recept?
  • Winterfresh

Här kommer ett recept på Chili- räkpaj för 8 pers

Pajdeg: Fyllning:
    5 dl vetemjöl 6 ägg
    150 gr smör 500 gr cottage cheese keso chili
    1½ dl Kesella lätt 400 gr skalade räkor
    4 dl riven ost

Hacka ihop smör och mjöl. Tillsätt kesella, arbeta snabbt ihop till en deg. Låt vila i kylen ca 30 min. Nagga botten med en gaffel. Förgrädda cd 10 min i ugnen på 200 grader.
    Vispa ägg och cottage cheese, räkorna och riven osst. Häll i fyllningen i skalet.
    Grädda pajen i 25 min tills den stelnat..

Smaklig måltid...

• LenaLi

Bästa pajdegen.

3 dl vetemjöl
    1 dl olja
    0,5 dl mjölk
    Rör ihop och tryck ut i en pajform. Fyll med vad du vill: överbliven köttfärsås, skinka, broccoli, ost, tapenad, grönsaker ja det går att ta precis vad som helst som du har i kylskåpet eller konserver.

2 ägg, 3 dl mjölk, grädde, keso, gräddfil, mjukost eller någon annan mjölkprodukt och eventuellt riven ost. Vispa ihop och häll äver fyllningen.

Grädda i 200 grader.

Detta gör jag ofta av kylskåpsrens eller matrester.

• pemma

Tusen tack! Lätt både gott o enkelt! Kanon!
    Tar gärna emot fler recept..

• guldrosen1

Hej,
    Skinkpaj är gott.
    picnicbog, purjolök som du lägger i ett paj skal, jag brukar ha i hälften grahamsmjöl och hälften vetemjöl.
    Sedan gör du en äggstanning på två eller tre ägg och några dl mjölk och river ner en dl ost, lite salt och peppar, som du sedan häller över pajen. Grädda i ca 30 min 225 grader.
    Super gott!
    Lycka till

• Nöjd

Kycklingpaj.
    Den här är jättegod. Jag brukar göra egen pajdeg och man behöver ju inte använda Findus produkter. Att ha i färsk sparris är ett hett tips

www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=5421&tlfo=0

Svar på tråden Paj recept?