• Anonym

jag vill ner till 55kg och är 167 lång.

Jag väger nu 69kg och kämpar med vikten mitt mål
    är att väga mellan 55-58 kg innan jag kan känna mig nöjd.

Berättade för min famij fick ingen pos respons om detta precis utan mer tvärtom bara negativt.

jag tycker inte alls det verkar så farlig att väga mellan 55-58 om man är 167 lång.

dom tycker jag borde väga som jag gör nu 70kg till min längd  men jag trivs inte alls med den vikten.

jag är ensaam  med ett barn fick då höra men  DU ÄR JU MAMMA NU
     då behöver du inte bryr dej om hur du ser

• Svar på tråden jag vill ner till 55kg och är 167 lång.
  • Minerad

Jag är 167 och väger 57-58kg och tycker att jag har en alldeles utmärkt vikt för min längd och kropp. Det är kul och enkelt att köpa kläder som passar till exempel. Jag tycker att du ska gå ner de kilon som du känner att du vill och strunta i vad andra anser. Tänk bara på att göra det förnuftigt, hälsosamt och stressa inte kroppen.

• blommanigbg

Hej!
    Jag är 165 cm lång och vill gå ner till 57-55 kg.
    Och är på god väg. Väger nu 60 kg. Har gått ner 7 kg sedan november och hållt det. Går ner långsamt men säkert. Använder mig av modifast. Men kör inte ren kur hela tiden utan varierar mig..
    Var du ensamstående? Jag är det. Men gör det här för min egen skull och min sons. Jag vill känna mig fin igen och min son får en gladare och piggare mamma..

• Anonym (godissugen)

Jag vill också gå ner från 64 kg till 55 kg som jag vägde nnan jag fick barn. Jag gick ner alla kilon efter graviditeten men har nu gått upp allt igen. Har vägt 55 så länge jag kan minnas men nu är det skitjobbigt att väga 64 istället....

I min omkrets säger de också - Men du har ju fått barn.
    Hur länge kan man skylla på det??

• Anonym

jo jag gör detta för min skull

har ju redan gått ner ifrån 90kg till det jag väger nu och känner mig så mycket piggare

och jag fattar inte detta bara för man är mamma ska man struntra i hur man ser ut

jag är mån hur jag ser ut gillar att träna och sonen är en gladare mamma då.

• blommanigbg

Gillar du att träna så är det bara ännu bättre. Du klarar det här. Bara du bestämmer dig
    Jag däremot har det lite knepigare, eftersom jag har fibromyalgi och inte kan träna. Har för ont och är för trött helt enkelt.
    MEN har lyckats gå ner ändå..
    Bara att det tagit lite längre tid....
    Stunta i vad andra tycker. Det är du som känner själv vad du mår bäst av..

• grodanboll85

jag vägde 55kg innan jag fick barn gick upp 6 kg under min grav. gick ner alla efter förlossningen men gick raskt upp 13 kg sen när jag sluta amma dottern när hon va 3 månader gammal vägde då 73 kg så mkt har jag aldrig vägit i hela mitt liv men nu är mitt mål 60 kg för jag trivdes inte med 55 kg var för smal tkr ja själv fast de syntes inte så mega mkt att jag va smal pga jag har ganska breda höfter men nu är jag nere på 61 kg å har 1 kg kvar till min målvikt. kanske ska tala om att jag är 1,62 lång(kort)

• Anonym

Hej! Jag är en 160 och jag väger 57.. så visst ni som är 1,65 kan nog väga det. Jag skulle vilja gå ner till 50 kg.

• miagräddnos

Jag är 166 cm och väger 55 kg och det är 9 veckor sen jag födde min dotter. Innan graviditeten vägde jag 62 kg. Att jag har gått ner till 55kg beror dock på de smärtstillande piller jag knaprar på eftersom jag fått ischias till följd av graviditet och förlossning. Har tappat aptiten helt, måste tvinga i mig mat. Ingen kul situation. Hur som helst så trivs jag bra med att väga 55 kg och får se om jag lyckas hålla mig kvar där även efter tabeltterna.
    PS: ingen iiiiingen ser nån skillnad på mig om jag väger 55kg eller 62kg. Tyvärr bara jag själv. Fast det är väl det som räknas.....?

• Anonym (nn)

Jag är 170 lång och väger nu 71kg . Innan jag fick barn vägde jag 55-57kg och jag vill också tillbaka dit. Du ska göra som du känner oavsett vad din familj tycker, jag vet hur det är att inte känna sig hemma i sin egen kropp...

• Valkyriah

Så länge du går ner på ett hälsosamt vis så är det väl ingen fara.

Jag väger 52-55 kg och är 170 cm,jag är dock "en sån" som får kämpa för att inte gå ner i vikt.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden jag vill ner till 55kg och är 167 lång.