• Anonym

Ni som jobbar inom vården! Löner?

20 år
    vårdare
    17500 kr heltid före skatt plus ob
    jobbat i snart 2 år
    ingen utbildning

• Anonym

Har 19500. Varit här som usk i 2 år.
    Hade en ingångslön på 17500.
    Vården är inget ställe om man vill bli rik inte...

• Anonym

USK + samordnare, grundlön: 26 200 kr/mån

• Anonym

Vårdbitr i privat hemtjänst. 22år. 17400kr/mån

• Anonym

Anonym (bm) skrev 2008-04-23 17:26:12 följande:

35 år. Jobbat 10 år som sjuksköterska, vidarutbildat mig 1,5 år till barnmorska. Jobbar på samma sjukhus som innan men med mer ansvar, jobbar på förlossningen. Tjänar 23000, fick gå ner 200 kr i lön som barnmorska jämfört med kirurgen...Är det konstigt att vi demonstrerar????
    Nej
  • Anonym

gumman1: Har du tänkt på att det kanske krävs mer betalt för att jobba med döda ting än levande (människor)... Ni inom vården har ju ett så trevligt yrke, det har inte tex sopåkarna.

• Anonym

Nästa gång jag står där och torkar ska jag tänka på vilket "trevligt yrke" jag har och vara tacksam för den futtiga lön som betalas ut fastän att vi har SÅÅÅ trevligt!

• Anonym

jag jobbar som vårdare har gjort i 5 år (varit mammaledig i 3år) har 17000 har fått löne höjning me 3000 sen jag började
    har delvis utbilning eller är berhörig uska

ska genast sätta på ett plåster på jackan!!!! hade ingan aning om de

• Anonym

uska 33år jobbar på ett äldreboende och har 20.000 på en heltid+ob, har jobbat ca 10år men på olika ställen.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-24 10:53:49 följande:
    gumman1: Har du tänkt på att det kanske krävs mer betalt för att jobba med döda ting än levande (människor)... Ni inom vården har ju ett så trevligt yrke, det har inte tex sopåkarna.
    Det behöver inte alltid vara så trevligt i vården. Kiss, bajs, spya, död, otrevliga människor osv osv.
Svar på tråden Ni som jobbar inom vården! Löner?