Vaxa sig själv?
Kan man vaxa sitt underliv själv?
Jag blir så stubbig när jag rakar mig och funderar på att vaxa mig istället, men vet inte om jag vågar. Nån som provat?
Kan man vaxa sitt underliv själv?
Jag blir så stubbig när jag rakar mig och funderar på att vaxa mig istället, men vet inte om jag vågar. Nån som provat?
Gör det inte, det gör bara ondare än nödvändigt och det går inte bort särskilt mycket heller, eftersom man inte har rätta knycket.
Själv blödde jag och skrek i en halvtimme mellan varje vaxremsa.
Inte att rekommendera.
Regeln är att man ska ha gjort det hos en professionell först, för att se om man tål det och sen få se. För det kan gå illa ifall du inte tål eller något.
absolut. Jag har gjort de flera gånger. Man får använda spegel bara så går de utan problem.
Ja, bikinilinjen har jag vaxat själv, EN gång... need I say more?
Ena sidan ritch...ja men det var ju inte så farliiiiiiiiaaaaooooo!
Andra sidan hade jag redan satt vax och remsa på.... tog gaaaaaanska lång tid att peppa mig till att dra och verkligen fullfölja draget. Var otroligt svårt att tvinga handen dra fort och snabbt när jag visste hur det skulle kännas...
nej nej nej... Gör det INTE... ha ha.. har testat...fisasko...brännmärken...ont...såg ut som en spetälsk rabieshund som levt för nära Tjernobyl i underlivet...gå till ett proffs? El använd hårborttagningscreme, tycker jag funakr jättebra! jag blir oxå stubbig (o prickig) av vaning, men gårbortagning funkar bra!
Om man tar små (korta) bitar i taget blir de lättare. Lättare att tvinga handen att dra hårt och snabbt när man gör så.
Som föregående sa, använd hårborttagningskräm istället, en mild som är till bikinilinjen eller annan känslig hud. Använd inte skum, det svider och ger brännskador.
Att vaxa på salong är bra, det gör ont men det går fort för att de kan sina grejer där.
Så hårborttagningscreme funkar? Vilken sort använde du?
Men är det inte hemskt utlämnande att gå på salong?
Lilly Jk skrev 2008-04-22 23:15:10 följande:
Jag använde veets som är till för bikinilinjen.
Man får med en mjukgörande fuktighetskräm att ha på efteråt också,
jättebra..den är också skön om man nu måste raka sig om man har problem med prickar, sår och inåtväxande hårstrån som gör ont.
Lilly Jk skrev 2008-04-22 23:17:32 följande:
Va bra, då ska jag testa den. Tack för tipset.
Lilly Jk skrev 2008-04-22 23:17:32 följande:
Jo, första gången/gångerna är det ju lite läskigt, men man kan ju se det som en gynkontroll. De som jobbar med vaxning har ju sett hur många underliv som helst så för dom är det inget som de tänker på. Jag menar, det finns ju tillomed dom som gör analblekning?
Jag blir jätte prickig och får ont av att raka mej. Har aldrig haft några sånna problem me vaxning. Tycker du ska testa iaf. Gö en liten bit ute i kanten och vänta ett dygn så ser du om du är kännslig mot de eller så.
Har hitils aldri ghittat en crem som funkar ens i närheten av tillfredställande på mej.