Rädd för smärtan! Hur ont gör det?
För mig var öppningsvärkarna inte så farliga, lustgasen var jättebra! Krystvärkarna värre men krystandet håller ju inte på så länge. Jag tänkte mycket på att detta kommer att göra ont bara idag och bara i några timmar och det är inte meningslös smärta, jag får ju min bebis!
Jag hade förberett mig innan på en smärta som inte är utav denna värld och att jag skulle be om att få dö. Helvetisk överdjävlig smärta i ca. 48 timmar helt enkelt, men så var det inte alls!! Självklart gör det ont, men man blir så fokuserad på förlossningen och varje ond värk tar dig närmare ditt mål!
Tryckkänslan neråt är jobbig, det kändes som att något skulle dra mig ner genom alla våningar på sjukhuset och ner i underjorden. Hade svårt att hålla mig på benen då.
Det som gjorde allra ondast för mig var när huvudet stod typ halvvägs ute och då börjar min lilla tös att vrida och vända på sig - då skrek jag rakt ut.
Men som sagt, alla upplever smärta olika och allas förlossningar är olika. Jag kan absolut tänka mig att föda barn igen och jag är en riktig vekling i vanliga fall, gråter när jag skär mig i fingret o dyl
Lycka till!