• Ny medlem

Filip eller Philip???

Sambon gillar stavningen Philip, men jag tycker Filip för att det ska var lätt för honom att stava sitt namn och slippa påpeka stavningen på hans namn senare i livet. Men jag måste erkänna att jag även gillar Philip en gnutta med.

Så vilket ska vi välja? Filip eller Philip ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 18:31
    Efter mycket tvekan gick jag med på att singla sudd (ena sidan F, andra Ph) och suddet landade med Ph upp, så det blir en liten Philip här ändå!!!

• Svar på tråden Filip eller Philip???
  • Ny medlem

Verkar som de flesta tycker Filip. Men hur gör man när sambon inte tycker det?? Är ju lite svårt att kompromissa i detta läget.

• Videli

En annan anledning till att välja PHilip är väl att just alla andra skulle välja Filip

• Ny medlem
    Svar på #14
    Jo visst är det så. Alltid roligt att vara "lite" annorlunda. Men jag vill ju inte att han ska känna att det blir jobbigt sen pga stavningen.
  • Videli
    Ny medlem skrev 2008-04-23 14:04:51 följande:
    Svar på #14Jo visst är det så. Alltid roligt att vara "lite" annorlunda. Men jag vill ju inte att han ska känna att det blir jobbigt sen pga stavningen.
    Hihihi det tycker inte min son, men alla är vi ju olika...

Tror det inte spelar någon roll hur man stavas eller heter så är det alltid nått man kan hitta med ett namn....

Så ta det som känns bäst för er, jobbit bara att ni inte kommer överens.
  • Cattis31

PHILIP!!! Vi har en Philip som är fem år och skriver sitt namn själv och han har inga problem med att stava rätt.

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Filip eller Philip???