hej på dig..
Jag är i vecka 3 av minst 20!! veckor.
jag har inte haft det så jobbigt, nog kan man ibland känna suget efter godis eller som när jag gjorde ugnspannkaka med bacon till min familj (dräggel), men det går bra. - 7 kilo än så länge och jag har MINST 30 kilo till.
Tips.. ja, om man tar cappucchino shaken o blandar med kaffe istället för vatten så får man dessutom en koffeinkick, jag dricker den på morgonen o mår ypperligt bra. Tänk bara på att dricka mycket vatten så att du kompenserar vätskeförlusten som kaffet kan medföra.
fick ytterligare ett tips igår av min säljare: blanda kakao med banan så blir det jättemumsigt.mmm..
En fråga till Norrlandsmorsan.
Varför skulle den inte hålla i längden??
Det enda som håller, o nu menar jag verkligen håller, är helt ändrade matvanor o det finns ju inget som säger att bara för att man går ned i vikt med GI eller atkins eller VV eller Vk så kan man nog lik förbannat gå upp i vikt när man väljer att fortsätta äta som man gjort tidigare. Med chips, godis, grädde, m.m.
Så, min fråga till dig är... om man nu har en sån grotesk övervikt som jag o många medsystrar o medbröder, varför kan man då inte göra så här och gå ned i vikt o bli peppade av det snabba resultat som det faktiskt ger . dessutom så får man regelbundet samtal med konsulenter som pratar om hur man skall äta sedan, om vikten av att äta rätt och vad kroppen behöver för att kunna fungera.
Till skillnad från andra pulverdieter så följs man upp hela tiden och blir peppad och uppmuntrad av ( i mitt fall i alla fall) utbildade näringskonsulenter.