Dvärgschnauzer
Jag tycker det är en ganska trvlig ras det jag har varit i kontakt med dom sock har alla dom jag träffat varit reserverade och inte riktigt velat gå till vem som helst och varit väldigt skälliga.
Dom jaghar haft kontakt med harvarit sådär med barn mend etverkar soma tt barnet i huset är mer ok. Så har du barn redan så är det nog inga problem men skaffar du hunden och sedan barn så kand et vara sådär efter vad jag har sett.
Det är en ganska krävand ras som kräver att du är bestämd och kör lydnad med den, men det har du ju redan om du haft Jack russell. Skull esäga att S. är lite lugnare än J.
Du kan ju kontakta en kennel och var adär en dag och umgås lite med hundarna så kan du känna på omd et är en ras för dig. Vissa kennlar kan ha någon hund som dom lånar ut några dagar för man ska få känna på. Men det beror ju på vilken uppfattning dom får om dig som person =)
Hade faktiskt kunnat tänka mig denna rasen om det inte varit att dom var så stela och lite sådär i temperamentet, i alla fall dom jag träffat och har träffat en hel del. Men så är ju en s. något helt annat än typ taxar och newfoundland som jag är van vid =)