• Kelas  Kaspar

Hjälp!! Det är dax att planera möhippa!

Är i full gång att planera möhippa och har kommit en bra bit på väg, men....
    Jag kan inte komma på några bra spratt/bus att hitta på med henne.
    Alla stora saker är klara, aktiviteter och så vidare, det är dom här små busen undertiden som jag har kört fast på.
    Allt jag kan komma på är redan gjort liksom, sånt som upprepar sej på varenda möhippa, boring!!
    Är det någon som själv har blivit utsatt för/utsatt nån annan för nått roligt på sina möhippor som kan hjälpa mej.
    Den blivande bruden är lite prydd så det får absolut inte vara något som skämer ut henne.
    Ha det gott!

• Svar på tråden Hjälp!! Det är dax att planera möhippa!
  • Josse

1) Själv fick jag ett block och penna med uppdraget att gå fram till 10 olika personer och fråga om deras tips och ideer hur man ska få kärleken att bestå i minst 10 år framåt.
    Fick ett ganska kul svar från en kille i 35 års ålder -Åk på separata semestrar. (ny separerad)
    Ett bra tips var att varenda gång den andra stod med händerna i disken så skulle man komma och torka disken eller plocka in etc.
    2) jag fick också titt som tätt med lappar med välkända sångrefränger som jag sedan skulle sjunga hela sången på vart än vi var fick ta hjälp av vem som helst som fanns i närheten.
    3) Fick också i uppdrag att sälja broccolibuketter de gjort i ordning för att få ihop till "taxi hem" hette det.

Det visade sig sedan att till bröllopet hade de sammanställt en liten folder med kärlekstipsen jag inhämtat plus en massa bilder från den dagen.

Ett tips är att kanske utrusta bruden med en engångskamera och ge henne en lista med fotouppdrag som hon skall genomföra antigen vid ett visst klockslag varje hel timme eller tema husmor eller tema vad som helst.

• Josse

Jo ett annat bra tips på hur man kan låta kärleken brinna i all oändlighet är att man har 2 burkar en tom burk och en burk med ärtor låt säga 52 st. Sedan skall man minst engång i veckan i ett år ha en intimstund med varandra behöver inte vara sex utan det kan vara bara mys med varandra och för varje gång så tar man ur en ärta ur burken och lägger i den andra, tanken är att på ett år ska alla ärtor ha bytt burk.

• nonstop86

då en av min bästa vänninor gifte sig så gjorde vi det "vanliga" men vi hoppade even fallkärm skojigt vågat å extremt kul ( å då är hon höjdrädd)

En annan gång på en möhippa gjorde vi helt tvärt om vi tjejer tog blivand maken (hade hur kul som helst) å killarna tog bruden dom hadde hemme att bara gå i plastrengkappa roliga bilder må ja säga :)

Lycka till med möhippan :)

Svar på tråden Hjälp!! Det är dax att planera möhippa!