Resa till Australien med två småbarn?
Det ena barnet är 3 år och det andra 10 månader. Är det värt besväret med jetleg, lång flygresa och allt annat...?? Vi tänkte vara där i tre veckor.
Det ena barnet är 3 år och det andra 10 månader. Är det värt besväret med jetleg, lång flygresa och allt annat...?? Vi tänkte vara där i tre veckor.
Jetlegen tror jag är värst för oss vuxna.
Däremot tär den låååånga flygresan på både vuxna och barn. Jag har en arbetskamrat som precis kommit tillbaks från en Australien-resa och hon var jättenöjd med själva resmålet men, men, restiden är dryg.
Först många timmar till Bangkok (kommer inte ihåg men över 10 timmar) byte, väntan och lika lång flygtid till Australien.
Vi var i Chile med våra förra året då de var lika gamla som era barn och det gick jättebra. Visst var det en lång flygresa, 16 timmar. Hela resan tog 25 timmar men de var jätteduktiga båda två och resan var helt underbar. Vi var där i 1 månad. Klart ni ska åka!
Hej jag bor i Australien, det är verkligen värt att resa hit fast 3 veckor räcker nästan inte, så mycket att se. Ja dessutom så får man jetleg. Även barn drabbas av det, lika hårt. Vi åkte hem med min dotter förra året, och det tog en vecka för henne. Hon blev rätt så sjuk också. Hon var 13 månader då!!! Men verkligen värt. Lycka till !
Vi åkte till Australien i december/januari i år. Vi hade med oss vår son som då var 20 månader. Visst är flygresan lång - men det gick hur bra som helst. Alla sa innan att det skulle bli jobbigt att flyga så långt men det gick lättare än väntat (sonen sov större delen av resan).
Det jobbigaste var nog jetlagen - det tog några dagar innan vi orkade vara vakna hela dagen. Ett tips är att stanna några dagar i tex. Singapore - så hinner man kanske ställa om sig lite och så blir det inte så lång flygning i ett sträck.
Jag hade lätt gjort om den resan. Det är så värt det! Det lilla vi hann se av Australien var fantastiskt!